زهکشی سرباره سرب در استان مرکزی در مراتع کوم + تصاویر

ساعت: 16:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799088

به دلیل بی توجهی دوستداران محیط زیست در کوم، برخی از کارخانه های استان مرکزی سرباره سرب خود را در مراتع کوم تخلیه می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، فعالان محیط زیست و اهالی منطقه امامزاده جعفر در جاده اراک از تخلیه ضایعات سرباره سرب در مراتع استان قم خبر داده اند.

منشا این زباله ها نیز توسط فعالان محیط زیست استان شناسایی و به این محل خارج از استان منتقل شده است.

سرباره معمولاً ناخالصی حاصل از ذوب فلزات در کوره است. پس می توان گفت سرباره محصولی غیر طبیعی و مصنوعی است

دفع سرباره سرب همچنین تأثیر منفی بر محیط زیست و سلامت عمومی دارد، زیرا این مواد باعث آلودگی آب، خاک و هوا می شوند، بنابراین بسیاری از کشورها بسته به میزان زباله تولیدی، مالیات های زیادی را بر تولیدکنندگان اعمال می کنند. با صنعتی شدن کشورها، مدیریت زباله اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

این زباله ها به جای رها شدن در طبیعت می توانند منبع ثانویه مواد اولیه باشند، متاسفانه در ایران زباله های جامد حاصل از تولید آهن و فولاد در محل های دفن زباله و گاهی در مراتع دور افتاده ریخته می شود.

اما تأثیر انسانی دفع این زباله‌ها در محل‌های دفن زباله، به‌ویژه نشت فلزات سنگین سمی مانند کروم، نیکل، منگنز، ترکیبات سرب و روی به محیط‌زیست منجر به شیوه‌های مدیریتی جدید جهانی از جمله بازیافت یا استفاده مجدد، سخت‌سازی و تثبیت این ترکیبات به جای رهاسازی در محل دفن انجام شد. در این راستا، ISO 14001 الزامات مختلفی را تعریف می کند که باید در ایجاد مدیریت موثر زیست محیطی رعایت شود تا خطر آلودگی و سایر آسیب های زیست محیطی از طریق عملیات و فعالیت های یک شرکت به حداقل برسد.

اگر بتوان این ضایعات را به چرخه تولید بازگرداند، شاهد جذب سرمایه خواهیم بود، ضمن اینکه این بخش برای سرمایه گذاران جذاب خواهد بود چرا که توسعه پایدار با حفظ محیط زیست همراه است و این موضوع باید یکی از اولویت های اصلی صنایع به ویژه باشد. صنعت فولاد

9d5b3b1b c9a7 45fe 9252 d3b81fa7ca6c خبر خاکستری

451d32cb e4cd 4f13 8eab c82cd610bd82 خبر خاکستری

3b92d8f1 9be4 4519 8581 5cb48c7eaa10 خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید