زیدآبادی: لاریجانی هم رئیس جمهور می شود شورای نگهبان نگذاشت آب خوب به گلویش برود

زیدآبادی: لاریجانی هم رئیس جمهور می شود شورای نگهبان نگذاشت آب خوب به گلویش برود

روز جدید : تحلیلگر سیاسی کشور گفت: علی لاریجانی حتی اگر باید گواهینامه می گرفت و به ساختمان پاستور می رفت، در این شرایط سخت و پیچیده کاری از پیش نمی برد. چرا که این نامه هیئت امنا به وضوح دیدگاه نهادهای تاثیرگذار را در مورد سبک کار و طرز تفکر او آشکار می کند. با این حساب، نگذاشتند آب خوش از گلویش برود، چه رسد به اینکه بخواهند شرایط را با علایقش تنظیم کنند.

; احمد زیدآبادی در واکنش به انتشار نامه دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی نوشت:

معمولا اکثر سلبریتی هایی که به اصطلاح توسط شورای نگهبان انتخابات مجلس و ریاست جمهوری رد صلاحیت می شوند دلایل مشابهی دارند.

در سال 78 که من از گفته های کرمانی «اطاعت نکردم» و نام خود را برای شرکت در انتخابات مجلس ششم در تهران ثبت کردم، شورای نگهبان مرا به دلیل «کفر به اسلام» از صندوق بیرون آورد.

همان موقع در جایی گفتم؛ ظاهراً کار برخی نهادها در جمهوری اسلامی این بود که در جوامع آفریقایی با خرج بیت المال کشور به دنبال مسلمان شدن بودند و بعد در کشور خودمان کسانی که اجداد مسلمانان بودند از دایره اسلام خارج شدند. . انجام دهید!

منتها بیرون بردن مردم از صندوق های رای در جمهوری اسلامی را خیلی مهم نمی دانم! تجربه دهه های گذشته نشان داده است که وضعیت کشور ما با ورود افرادی که همسو با ارکان اصلی قدرت در نهادهای حاکمیتی نیستند، بهبود نمی یابد. برعکس، کسانی که بر کرسی های رنگارنگ مجلس یا ریاست جمهوری تکیه می زنند، پس از عمل نکردن به وعده های خود، مجبور می شوند با ناامیدی، آه و ناله صحنه را ترک کنند.

علی لاریجانی اگر باید گواهینامه می گرفت و به ساختمان کشیش می رفت، در این شرایط سخت و پیچیده کاری از پیش نمی برد. چرا که این نامه هیئت امنا به وضوح دیدگاه نهادهای تاثیرگذار را در مورد سبک کار و طرز تفکر او آشکار می کند. با این حساب نگذاشتند آب خوش از گلویش جاری شود چه برسد به اینکه بخواهند اوضاع را با علایقش تنظیم کنند.

بنابراین اگر واقعاً علی لاریجانی کاری انجام می دهد، بهتر است خارج از دستگاه قدرت یا نهادهای اطراف آن را انجام دهد. اگر او در اینجا کاری انجام ندهد، از طریق اولی در پاستور نمی تواند کاری انجام دهد.

بارها گفته ام که ساختمان پاستور مردابی است که ساکنان آن در حجم عظیمی از مشکلات و فشارها غرق می شوند. شاید تنها ویژگی این جایگاه، تجربه ملموس این حجم از مشکلات و فشارها باشد. پس چه بهتر که فردی مورد اعتماد همین افراد با نفوذ، سکان کشیش را در دست بگیرد تا پیچیدگی و وخامت اوضاع را درک کند و راهی برای غلبه بر این آشفتگی سیاسی اندیشیده شود. اگر امکان تصحیح وجود دارد اینگونه است; نه با فاصله گرفتن از افراد بانفوذ با معضلاتی که صرفاً در موقعیت چالشی عینی قرار گرفتن در آنها طاقت فرسا است.

دیدگاهتان را بنویسید