ساختار جدید وزارت صمت ظرفیت حمایت از تولید را فراهم کرده است

ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798754

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادغام فعالیت ها و توجه همزمان به صنعت و صنعت را از ظرفیت های مناسب ساختار جدید وزارت صمت دانست که در حمایت از حوزه تولید بسیار مفید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی در حوزه های نساجی، پوشاک، کفش و چرم، گفت: صنعت نساجی و پوشاک ظرفیت بسیار بالایی برای تحقق اهداف اشتغال و صادرات دارد.

وی با اشاره به ظرفیت ساختار جدید وزارت صمت برای حمایت از حوزه تولید، تصریح کرد: در ساختار جدید وزارت صمت تمامی مشاغل در یک حوزه فعالیت اعم از صنعت و صنعت توسط یک اداره اداره می شوند. .

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در ساختار جدید وزارت صمت یکپارچگی وجود دارد، افزود: همه مسائل در حوزه فعالیت اعم از تولید، تجارت خارجی، مواد اولیه، قاچاق و… وجود دارد. درخدمت این حوزه پیگیری می شود.

فاطمی امین در خصوص مدیران این ساختار گفت: روسای وزارتخانه ها در ساختار جدید به موضوعات تجاری دست زده اند و در این حوزه فعال بوده اند.

وی به موضوع تامین مالی زنجیره ای اشاره کرد و افزود: تامین مالی زنجیره ای (scf) را با هفت بانک موجود آغاز کرده ایم و تا پایان سال با حداقل 30 درصد تامین مالی از این روش، منابع موجود را به سرعت گسترش خواهیم داد.

نقدینگی را به درستی تزریق کنید و هزینه ها را در کل زنجیره کاهش دهید

وزیر صمت همچنین شفافیت، انحراف منابع، تزریق مناسب نقدینگی و کاهش هزینه های زنجیره ای را از مزایای تامین مالی زنجیره ای عنوان کرد.

فاطمی امین در خصوص دیگر مزایای این نوع جدید تامین مالی گفت: این فعالیت با ثبت فاکتورهای خرید و فروش در کل سامانه معاملات، پرداخت بانکی برای فاکتورهای صادر شده برای دور بعدی رصد می شود.

وی ادامه داد: قیمت تولید را در زنجیره پوشاک، کفش و چرم در سامانه کل معاملات ثبت می کنیم. در کالاهایی که شروع به کار کرده اند، قیمت ها در حال کاهش است.

وزیر صمت به دیگر اولویت های وزارت صمت در دوره جدید اشاره کرد و ادامه داد: برای مبارزه حداکثری با قاچاق واردات و حداقل دخالت در قیمت گذاری و مدیریت بازار، جریان شفاف کالا را در دستور کار داریم.

فاطمی امین گفت: تلاش می کنیم با شناسایی کالاها بر گردش کالاهای زنجیره ای نظارت داشته باشیم و کمترین دخالت را در مدیریت بازار داشته باشیم.

وی در پایان بر لزوم همدلی با فعالان بخش خصوصی و دریافت نظرات آنان تاکید کرد و گفت: نشست های هم اندیشی با فعالان اقتصادی در هر فصل به طور منظم ادامه خواهد داشت.

گفتنی است نشست هم اندیشی وزیر صمت با فعالان اقتصادی در حوزه نساجی، پوشاک، کفش و چرم به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

فعالان این حوزه پیشنهاداتی از جمله توجه به توسعه برندسازی، مبارزه حداکثری با قاچاق کالا، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، ایجاد مشوق های صادراتی برای حضور در بازارهای جهانی، ساماندهی واردات و صادرات از طریق مشارکت عوامل صنعتی و توسعه را ارائه کردند. زیرساخت های عملیاتی .

توجه و توجه ویژه به بخش خصوصی در تصمیمات اتخاذ شده، برگزاری جلسات تخصصی برای بخش چرم، ایجاد پنجره واحد برای تعامل با دستگاه های مرتبط از جمله محیط زیست، بوروکراسی زمان اداری و مدیریتی و بررسی تعرفه های دریافتی از دیگر پیشنهادات است. . او بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید