6 اولویت وزارت صمت برای توسعه سرمایه گذاری در تولید / افزایش تولید فولاد در سال 1378

ساعت: 17:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793132

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای توسعه سرمایه گذاری در صنعت، معدن و تجارت 6 محور در اولویت برنامه وزارت صمت است و برنامه های ما بر این 6 محور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین امروز در نشست هم اندیشی با نهادهای سرمایه گذاری و تعامل و تبادل نظر در خصوص توسعه سرمایه گذاری در صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: دو دلیل خاص وجود دارد که باید به سرمایه گذاری توجه شود یکی اشتغال و تولید و دیگری. هدف گذاری نقدینگی و ایجاد. این یک فرصت سرمایه گذاری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آسیب های زیادی در حوزه سرمایه گذاری وجود دارد که باید برطرف شود، گفت: بنابراین در حوزه سرمایه گذاری بر 6 محور استوار هستیم که اولین محور است. از اولویت‌ها، چه فعالیت‌هایی از سوی وزارت صمت در نظر گرفته می‌شود. «تامین ماشین‌آلات و تجهیزات مشخصاً یکی از اولویت‌های ما است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: یکی از محورهای مورد توجه ما حلقه های مفقوده زنجیره تولید از ابتدا تا انتها است، به عنوان مثال؛ یکی از محورهای مورد توجه ما حلقه های مفقوده زنجیره تولید است. در صنعت فولاد، تولید فولاد خام در سال های اخیر رشد خوبی داشته است و از طرفی ترانسفورماتور نیز تولید می شود، اما در میانه این زنجیره ورق هسته وارد می کنیم.

وی به محور چهارم یعنی آمایش سرزمین نیز اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری و تسهیلات مناسب در کشور توزیع نمی شود بنابراین یکی از برنامه های ما شناسایی کمبود سرمایه گذاری است.

فاطمی امین همچنین به محور چهارم اشاره کرد و گفت: در این محور سوال ما ارائه بسته های سرمایه گذاری است. مثلاً به جای اینکه یک معدن به مزایده گذاشته شود، چند معدن به مزایده گذاشته شود.

وزیر صمت به محور پنجم در حوزه سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: در این محور به گسترش مشارکت مردمی توجه خواهیم کرد و به عبارتی توزیع ثروت را در سرمایه گذاری ها نیز مد نظر خواهیم داشت.

وی به محور ششم سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: در این محور تلاش می کنیم دست به دست هم دهیم تا دست اندرکاران یک پروژه کار را به سرانجام برسانیم.

فاطمی امین تصریح کرد: بنابراین رویکرد سرمایه گذاری و توسعه آن 6 محور ذکر شده است که در فعال سازی فرصت های سرمایه گذاری به آن ها خواهیم پرداخت.

در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید