ارائه پیش نویس سند طرح های سرمایه گذاری وزارت صمت در قالب 400 پروژه

ساعت: 18:15
تاریخ انتشار: 1300/09/27
کد خبر: 1793178

وزیر صمت در نشست هم اندیشی با نهادهای سرمایه گذاری:

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم اندیشی با نهادهای سرمایه گذاری از ارائه پیش نویس سند طرح های سرمایه گذاری وزارت صمت در قالب 400 طرح در هفته آینده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شاتا، سیدرضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با نهادهای سرمایه گذاری و هم افزایی و تبادل نظر در خصوص توسعه سرمایه گذاری در صنعت، معدن و تجارت، گفت: سرمایه گذاری به دو دلیل برای ما مهم است. یکی از دلایل توسعه شغل و دیگری مدیریت نقدینگی و ایجاد فرصت سرمایه گذاری است.

وی گفت: از یک سو فرصت های کسب و کار برای افراد جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی کم است و از سوی دیگر سرمایه گذاران به دنبال فرصت های سرمایه گذاری پایدار و مطمئن هستند.

دامنه فعالیت ها و حلقه های مفقود شده شناسایی شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در این راستا بر 6 محور برای ارائه فصل جدید سرمایه گذاری تاکید شده است، گفت: محور اول اولویت ها است که در این راستا محدوده فعالیت ها و حلقه های مفقوده شناسایی شده است. .

فاطمی امین افزود: به عنوان مثال در سال های اخیر در تولید فولاد خام رشد داشته ایم، ترانسفورماتور هم تولید می کنیم، اما ورق هسته وارد می کنیم، یعنی میلیون ها تن بلوک صادر می شود و ورق هسته وارد می شود. “

در سند طرح سرمایه گذاری به آمایش سرزمین توجه کنید

وی محور دوم را آمایش سرزمینی دانست و گفت: در برخی جاها شاهد تراکم صنعت و در برخی جاها شاهد کمبود صنعت هستیم، باید تسهیلات به صورت متعادل توزیع شود، به ویژه اینکه مکان یابی اشتباه هزینه زیادی داشته است. .

تامین مالی هر پروژه باید از ابتدا تا انتها مشخص باشد

وزیر صنعت، معدن و تجارت موضوع تامین اعتبار را از دیگر محورها دانست و گفت: تامین اعتبار هر پروژه باید از ابتدا تا انتها مشخص باشد.

آماده سازی بسترهای سرمایه گذاری در دستور کار است

فاطمی امین ادامه داد: محور چهارم آماده سازی بسترهای سرمایه گذاری است، سرمایه گذار باید بتواند به راحتی سرمایه گذاری کند.

گسترش مشارکت مردمی در اولویت است

وی همچنین محور پنجم را گسترش مشارکت مردمی خواند و گفت: به بحث توزیع ثروت در سرمایه گذاری توجه می کنیم. به عنوان مثال معدن مس جان جا در مزایده فروخته شد و سه شرکت برنده شدند که برنده اصلی و نهایی باید 30 درصد سهام خود را به مردم واگذار می کرد تا مردم سود ببرند و آنها را همراهی کنند.

لزوم هماهنگی بین ذینفعان در برنامه های سرمایه گذاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت هماهنگی بین دست اندرکاران (استانداران، فرمانداران، دستگاه های اجرایی و ائمه جمعه) را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: با این هماهنگی کار سرمایه گذاری در شهرستان و استان به خوبی پیش خواهد رفت.

وی افزود: رویکرد ما به توسعه سرمایه گذاری بر شش محور خواهد بود.

وزیر صمت از نهادهای سرمایه گذاری می خواهد فرصت ها و موانع سرمایه گذاری را تحلیل و شناسایی کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشی دیگر از سخنان خود از نهادهای سرمایه گذاری خواست تا در زمینه تحلیل و شناسایی فرصت ها و موانع سرمایه گذاری با وزارت صمت همکاری کنند.

انتشار پیش نویس طرح های سرمایه گذاری وزارت صمت در هفته آینده

فاطمی امین با بیان اینکه پیش نویس سند برنامه های سرمایه گذاری برای ارزیابی، تحلیل و نقد هفته آینده منتشر می شود، افزود: نهادهای سرمایه گذاری باید فهرست را بررسی و ارزیابی کنند.

وی یادآور شد: در شهریورماه با تجار رایزنی کردیم، موانع صادراتی را احصا کردیم و در متن آیین نامه ترجمه و در ستاد اقتصادی دولت ابلاغ شد که در این سه ماهه مورد استقبال قرار گرفت و این تجربه باید در میدان تکرار شود. سرمایه گذاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سه طرح معدنی را در دی ماه و شش طرح دیگر را در بهمن ماه ارائه و به مزایده خواهیم گذاشت.

فاطمی امین همچنین خطاب به موسسات سرمایه گذاری گفت: برای تمامی شهرهای کشور برنامه سرمایه گذاری ویژه ای داریم و سومین محور همکاری شما تامین مالی پروژه ها و بهره برداری از آنها است.

گفتنی است نشست هم اندیشی وزیر صمت با نهادهای سرمایه گذاری و هم افزایی و تبادل نظر در خصوص توسعه سرمایه گذاری در صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید