ساخت بنادر جدید متوقف شد/ توسعه تجهیزات در حال حاضر در دستور کار است


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821482

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی اولویت تامین تجهیزات مورد نیاز بنادر کشور به جای بنادر را در دستور کار سازمان بنادر در سال 1401 در این حوزه اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلیل اسلامی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر لزوم نوسازی تجهیزات مورد نیاز بنادر کشور در سال جاری، گفت: علاوه بر توسعه ظرفیت و زیرساخت های بنادر کشور. کشور باید تجهیزات و امکانات لازم فراهم شود و بر این اساس تاکید می شود امسال باید به تامین و واردات تجهیزات برای افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تجهیزات بندری کشور توسط بخش خصوصی تامین می شود، افزود: بخشی از این تجهیزات توسط شرکت های سرمایه گذاری بزرگی که در بنادر سرمایه گذاری کرده اند و بخشی نیز توسط خود سازمان بنادر تامین می شود. در این راستا برای افزایش ظرفیت، سرعت و نرمی تخلیه و بارگیری و همچنین کاهش زمان انتظار کشتی ها، استفاده از آن را به طرق مختلف برنامه ریزی کرده ایم.

معاون بنادر و اقتصاد بنادر و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با توجه به اهمیت و حجم کالاهای اساسی تجهیزات لازم برای تخلیه و بارگیری این کالاها را در اختیار داریم بطوریکه سال گذشته نزدیک به 28 میلیون تن کالا تخلیه شد. . در واقع بر اساس حجم فعلی تجهیزات لازم برای تخلیه و بارگیری کالا در بنادر وجود دارد، اما تاکید بر توسعه بیشتر این ظرفیت برای تامین تجهیزات با ظرفیت بالاتر برای تخلیه کشتی‌ها است، اما کشتی‌ها دائما در حال افزایش هستند. تجهیزات مناسب تری لازم است تا خدای ناکرده در لحظه ای که اتفاق بیفتد تخلیه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید