ساخت مسکن ملی در بهبهان به آرزو تبدیل شد/از عرضه زمین تا بی میلی مسکن ملی!


زمان: 12:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918320

نکته جالب ماجرای مسکن مهر بهبهان این است که شرایط فعلی صدای نماینده مجلس را هم درآورد و گره اصلی این مشکل با رایزنی ها و جلسات مستمر وی با متولیان باز می شود!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از رهیاب ، وی پس از دریافت درخواست های متقاضیان مسکن ملی و اخبار و گزارش های فراوان مبنی بر وضعیت نامطلوب روند ساخت و ساز خود در شهرستان بهبهان، گزارشی از علت وقوع این وضعیت تهیه کرد که مسئولین توجه کرده اند .واقعا همینطور است.

بر اساس آمار اعلام شده در سایت وزارت راه و شهرسازی، حدود 14 هزار نفر از مردم شهرستان بهبهان در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد حدود 5500 متقاضی واجد شرایط شدند. یعنی طبق استعلام های انجام شده این تعداد نفر در 5 سال گذشته در شهر بهبهان مسکن نداشته اند و حق مسکن دارند.

یکی از شهروندان در پیامی در این باره گفت: در منطقه اقدام ملی مسکن شهرستان بهبهان بیش از 5500 متقاضی واجد شرایط که زمین و مسکن ندارند و از هیچ گونه تسهیلات مربوطه استفاده نکرده اند در انتظار دریافت زمین دولتی هستند. علاوه بر این، بر اساس بررسی های انجام شده، شهرستان بهبهان از نظر اقدامات ملی مسکن بدترین و آخرین شهر استان خوزستان است و بر اساس نامه وزیر راه و شهرسازی، استان خوزستان در رتبه آخر پیشرفت و توسعه قرار دارد. تحقق وعده اصلی دولت در کشور تنها در بهبهان پروژه 164 واحدی برای طرح مسکن ملی در آدرس پشت بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان در نظر گرفته شده که پیشرفت فیزیکی آن یک درصد است.

نکته جالب در ماجرای مسکن مهر بهبهان این است که وضعیت فعلی صدای نماینده مجلس را هم درآورد و گره اصلی این مشکل را رایزنی ها و جلسات مستمر وی با متولیان امر باز می کند!

نماینده بهبهان با اشاره به روند غیرقابل قبول طرح ملی مسکن در بهبهان می گوید: متاسفانه وضعیت مسکن در حوزه انتخابیه بنده مساعد نیست و موانع زیادی بر سر راه اجرای این طرح وجود دارد و با وجود پیگیری های انجام شده، کار انجام شده است. پیشرفت نمی کند

وی همچنین با بیان اینکه وزارت راه برای تامین زمین، بودجه و پرداخت تسهیلات برای اجرای “طرح ملی مسکن” مشکل دارد، افزود: اینها مشکلات ریشه ای است که به راحتی حل نمی شود، بنابراین وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی برای غلبه بر این مشکلات نیاز به اتخاذ تفکر جریان اصلی دارد.


مشکل اصلی مسکن ملی در بهبهان چیست؟

آنچه از شواهد موجود به عنوان دلیل اصلی توقیف پروژه ملی مسکن بهبهان می توان عنوان کرد، تامین زمین مورد نیاز این پروژه است که باید شرایط ایده آلی برای تحقق آن داشته باشد تا مشکلی برای ساکنان ایجاد نشود. از واحدهای مسکونی در آینده

بر اساس این بررسی ها؛ اداره راه و شهرسازی ابتدا اراضی خارج از محدوده را جهت اجرای طرح گزینش و پرونده قطعه مورد نظر جهت الحاق به محدوده شهر در مراحل قضایی قرار داد، اما به دلیل مشکلات فنی و حقوقی این زمین ها، مقامات مجبور شدند مکان دیگری را انتخاب کنند.

این بار زمین اطراف دانشگاه آزاد اسلامی یکی دیگر از گزینه های متولیان توسعه ملی مسکن بود اما از همان ابتدا با سد بزرگی به نام هلدینگ خلیج فارس مواجه شدند که پیش از این زمین مذکور را برای ساخت مسکن کارکنان شهرداری خریداری کرده بود. پالایشگاه بیدبلند 2 و چندین ماه اختلاف بین اداره شهرسازی، شهرداری و شرکت هلدینگ به جایی نرسید و عملاً توسعه مسکن ملی را به حاشیه راند.

اما از آنجایی که اراده قطعی برای ایمن سازی زمین و اسکان حداقل 1000 متقاضی مسکن ملی در بهبهان وجود ندارد، به منظور حفظ و نگهداری پروژه با پیشرفت لاک پشتی و کمبود اعتبار قابل توجه، زمین محدودی اختصاص داده شده است، بنابراین مسکن ملی برای متقاضیان در بهبهان مانند یک رویا می مانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید