ساخت و ساز غیرمجاز چراغ روستاهای هش را خاموش کرد


ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897387

برخی از روستاهای هش با مشکل قطعی برق و نداشتن شبکه برق مواجه هستند که مسئولان نبود کد شهرک سازی و ساخت و سازهای غیرمجاز را دلیل قطعی برق عنوان می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرمان، این روزها که دنیا در حال توسعه و پیشرفت است و هر روز فناوری های جدید در حال ظهور است، مردم جنوب شرق کشور همچنان از امکانات اولیه شبکه برق رسانی محروم هستند.

در قرن بیست و یکم که دنیا پر از فناوری نورپردازی لوکس است، روستاهای جنوب شرق کشور بدون برق زندگی می کنند، اما چرا با این همه توسعه و پیشرفت، برخی روستاها هنوز برق ندارند؟


یکی از اهالی روستای شریف آباد هش به خبرنگار ما گفت: روستای شریف آباد در محدوده مرکزی هش کیلومتر 20 جاده هش – سوران قرار دارد و علیرغم پیگیری های متعدد تاکنون هیچ اقدامی از سوی این روستا صورت نگرفته است. مسئولین مربوطه چند سالی است که از مردم در مورد برق این روستا سوال می کنند، اما متاسفانه پاسخ موثقی دریافت نمی شود.



روستاهای بدون برق در هش برق می‌شوند


الیاس ابراهیمی رئیس اداره برق شهرستان هش گفت: با توجه به قطع برق تعدادی از روستاهای اطراف این شهرستان به محض اتمام پرونده برق رسانی می شود و مشکل قانونی وجود ندارد.


ابراهیمی مشکل اصلی برق رسانی به روستاهای هش را نداشتن کد سکونتگاهی و قرار گرفتن منازل برخی روستاها در اراضی ملی و اراضی کشاورزی عنوان کرد، چرا که این اراضی در تملک منابع طبیعی و از نظر حقوقی است. تامین برق این گونه روستاها امکان پذیر نیست موانع قانونی امکان پذیر نیست.


رئیس اداره برق خاش گفت: روستای شریف آباد خاش از جمله روستاهایی است که به دلیل نبود مشکل در اولویت تامین برق قرار می گیرد.


وی افزود: بیش از 20 روستای شهرستان بدون برق هستند و عمده مشکلات این روستاها نبود کد سکونتگاهی و تعیین کاربری است که برای اخذ مجوز برق رسانی باید از جلوه های طبیعی جست و جو کرد.


ابراهیمی در پایان با اشاره به اینکه اداره برق برای تامین برق این مناطق مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: به محض اخذ مجوز و مشکل قانونی، کمتر از 2 ماه دیگر می توانیم طرح برق رسانی را تکمیل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید