ساخت 100 یادمان شهدای گمنام در مازندران


ساعت: 17:17
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896093

مدیرکل حفاظت دفاع مقدس مازندران اعلام کرد:

عبدالله ملکی با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از 10 شهریورماه آغاز و تا 16 مهرماه سال جاری ادامه دارد، گفت: مراسم تجلیل از 60 هزار نفر از جانبازان استان به صورت نمادین در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; سردار عبدالله مالکی عصر امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی حفاظت از عتبات عالیات و نشر ارزش های حراست استان مازندران و ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس. که در قالب وبینار با حضور فرمانداران، فرماندهان سپاه ناحیه، شورای اسلامی شهرها، شهرداران و مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست در سالن شماره یک فرمانداری برگزار شد. یاد و نام 10 هزار و 400 شهید دوران دفاع مقدس و 43 شهید مدافع حرم این خطه از شمال کشور و با تسلیت به مناسبت اربعین حسینی، گفت: بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح. نیروهای مسلح استانداری، ریاست شورای هماهنگی حفاظت از آثار و نشر. ارزش‌های حراست مازندران و 43 نکته از برنامه این شورا باید در طول سال توسط دبیر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های حراست مازندران محقق شود.

وی به فعالیت این ستاد با محوریت بزرگداشت مناسبت های حوزه ایثار و شهادت با 14 کمیته در شهرستان ها اشاره کرد و افزود: کمیته های استانی باید به سرعت جلساتی را با حضور اعضا برگزار کرده و در امر ترویج فرهنگ فعال باشند. ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست مازندران با بیان اینکه استانداران در بسیاری از شهرستان ها جلساتی برگزار کرده اند، ابراز امیدواری کرد که این جلسات در دفاتر سایر شهرستان ها نیز برگزار شود. اعضای کمیته چهاردهم

این مسئول اضافه کرد: در کمیته های شورای هماهنگی مسائل باید به صورت تخصصی پیگیری شود و این کمیته ها برای سایر نهادها پیشرو باشند. این کمیته ها زیر نظر شورای هماهنگی استان تشکیل می شود و باید استان برای برنامه ریزی و برنامه ریزی برای هر شهرستان انجام شود.

ملکی گفت: برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از 10 شهریور ماه جاری آغاز و تا 16 مهرماه سال جاری ادامه دارد.

وی به شباهت هفته دفاع مقدس با رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) و بازگشت زائران توسط حسینی اربعین اشاره کرد و افزود. نهم شهریورماه رزمایش رهبران اتحاد با یاوران ولایت با حضور استانداری، سپاه کربلا و بنیاد شهید به منظور تجلیل و دیدار از ده هزار و چهارصد خانواده معظم شهدای استان برگزار می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست مازندران با بیان اینکه در 9 شهریورماه از یک میلیون جانباز حراست کشور تجلیل می شود، ادامه داد: این برنامه به مناسبت سال گذشته در مازندران اجرا شد. سه سال و امسال از ساعت 8 تا 10 صبح مراسم تجلیل از 60 هزار نفر از جانبازان استان به صورت نمادین در سالن غدیر سپاه کربلا با پخش زنده از مرکز مازندران و از ساعت 10 برگزار می شود. 00 صبح از این پس همزمان با سراسر کشور از بیت رهبر معظم انقلاب ویدئو کنفرانس خواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست مازندران افزود: استانداران باید برای گرامیداشت یاد و خاطره حراست مقدس علاوه بر لوح سپاس، هدایای نقدی ترتیب دهند.

این مسئول از برگزاری رژه نیروهای مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در 10 شهریورماه به همت ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساری خبر داد و گفت: امنیت این رژه در استان ها و شهرستان ها باید تامین شود. در نظر گرفته شده.

ملکی بیان کرد: خطبه های نماز جمعه در هفته دفاع مقدس باید با محوریت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

وی حراست مقدس را عاشورای انقلاب اسلامی می نامد و بیان می کند: حراست مقدس انقلاب اسلامی را تامین کرد. باید برای پاسداری از جایگاه دوران دفاع مقدس و ایثارگری رزمندگان این دوران به درستی برنامه ریزی کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از استقرار سنگرهای دفاع مقدس در ورودی ادارات و دهیاری ها و سایر نهادها در سراسر استان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد. دفاع و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی با محوریت اداره کل ورزش و جوانان در هفته دفاع مقدس پیش بینی می شود.

این مسئول به پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران اشاره و بیان کرد: با توجه به ظرفیت های گردشگری مازندران، تکمیل این پروژه استانی پیش بینی می شود. از همکاری نمایندگان مردم ساری و میاندورود در شورای اسلامی و استاندار مازندران برای تکمیل این پروژه قدردانی می کنیم.

ملکی با اشاره به ساخت 100 یادمان شهدای گمنام در استان و 27 یادمان در دست ساخت، گفت: استقرار یادمان شهدای گمنام در شهرستان ها پیش بینی شده و فرمانداران در شهرستان ها برای ساخت یادمان های شهدا حضور خواهند داشت.

وی خواستار تسریع در روند پاکسازی زمین فرهنگسرای مازندران و موزه دفاع مقدس شد و ادامه داد: از همکاری شهرداری ساری برای آسفالت بخشی از زمین این مجموعه قدردانی می کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از روابط عمومی ادارات و دستگاه های اجرایی استان برای جمع آوری خاطرات رزمندگان در مجموعه طبع خواستار شد و ادامه داد: استقرار آیتم های حراست در دستور کار ما قرار دارد، برای ساختن عناصر خلبان شهید حلتبری در رامسر، ابوالحسنی در بابل، فرزین در نکا و برات ناجان در ساری وارد کار شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید