ساخت 2 میلیون خانه در سال آینده در طرح نهضت ملی آغاز می شود


ساعت: 23:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816374

قاسمی گفت: در حال حاضر بیش از 800 هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در حال اجراست و ساخت 2 میلیون خانه جدید در سال آینده آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه که امروز تشکیل شد، پس از گزارش اجرای حوزه های مختلف توسط نمایندگان مجلس، گفت: این امر امکان پذیر است اما امروز شاهدیم که همه نمایندگان در ابتدای دولت سیزدهم برای پیشرفت نظام و کشور تلاش کردند.

وی با اشاره به مسئولیت مهم اجرای طرح ملی مسکن ادامه داد: در حال حاضر بیش از 800 هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن در حال اجراست و ساخت 2 میلیون خانه جدید در سال آینده آغاز می شود. این رقم به دلیل اقدامات استان ها دور از دسترس نیست.

قاسمی با اشاره به اقدامات مهم انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن گفت: مسائل مهمی مانند بانکداری، توسعه زمین، تغییر کاربری و ایجاد بانک زمین با حمایت سازمان ملی زمین و مسکن حل شده است. سازمان.”

وی افزود: بر اساس آمار بانک زمین، 40 هزار پرونده در حوزه زمین وجود دارد که ارزش برخی از آنها قابل توجه است. همچنین موضوعاتی مانند قانون ممنوعیت فروش زمین که سال ها دسترسی به منابع جدید را ممنوع کرده است نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل گفت: امسال گام های مهمی در این حوزه برداشته شده و پیشرفت های خوبی حاصل شده است اما مراحل اصلی همچنان باقی است و در سال 1401 شاهد عملیاتی و اجرایی خواهیم بود. قدرت. بعد طرح ها.”

* روابط جدی با متخلفین و فروشندگان بلیط برای سفر در نوروز

قاسمی در خصوص اقدامات انجام شده برای نوروز 1401 و ایمنی سفر گفت: ایمنی جاده ها و کاهش تصادفات مهم ترین موضوع سفر به نوروز است و همه مسئولان به ویژه حوزه راه باید برای اجرای آن تلاش کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت بلیت نوروزی گفت: در برخورد با متخلفان در گران فروشی و خدمات رسانی به مسافران نوروزی هیچ رحمی نخواهیم کرد.

قاسمی همچنین بر لزوم پاسخگویی مناسب و روحیه خدمتگزاری به مردم تاکید کرد: همه انتظارات مردم در بحث اجرایی و عملیاتی نیست، اما برخی از انتظارات، شیوه درست عکس العمل و کار است، بنابراین نگاه از بالا به پایین است. برخی از خطوط هوایی باید تغییر کنند و همه مردم را رئیس خود بدانند و مسئولیت پذیر باشند.

* صندوق حمل و نقل و مسکن برای توسعه زیرساخت ها

وی به اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: دو صندوق برای این بخش در حوزه حمل و نقل و مسکن راه اندازی شده است که می تواند پشتیبان وزارت راه و شهرسازی باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه وظایف وزارت راه و شهرسازی در دو حوزه مسکن و حمل و نقل سنگین اما محتمل است، گفت: برای اجرای پروژه های بزرگ در این دو حوزه نیازمند روحیه عملیاتی هستیم. حذف.

قاسمی با بیان اینکه این ثروت در اختیار وزارت راه و شهرسازی است، افزود: باید از این ثروت که در اختیار داریم استفاده کنیم، مجوزها و مصوبات قانونی لازم را بگیریم و زیرساخت های حمل و نقل از جمله بزرگراه ها و بزرگراه ها را توسعه دهیم. “

*ضرورت تسریع در تکمیل بزرگراه تهران – شمال

وی تاکید کرد: پیشرفت تنها 50 درصد از بزرگراه تهران – شمال پس از دهه ها نتیجه بسیار نامطلوب است و باید در تکمیل کل پروژه و همچنین رفع نقاط بحرانی تسریع شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم تغییر اساسی در رویه اداری گفت: اجرای تصمیمات امروز نیازمند اراده و حمایت قوی است و باید نظام اداری وزارت راه و شهرسازی را تغییر دهیم. “

قاسمی مسکن و حمل و نقل را دو بال اصلی وزارت راه و شهرسازی می داند و می افزاید: اقدامات مهم در حوزه مسکن موتور محرکه اقتصاد کشور با 360 هزار میلیارد تن منابع بانکی، 40 هزار میلیارد حجم منابع سپرده و 50 میلیارد تومان است. هزار میلیارد تومان از کرز الحسنه برای تفریح ​​قطعا امکان پذیر است.

وی از سال 1410 به عنوان سال تحول مسکن و حمل و نقل یاد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید