ساخت 330000 واحد مسکونی به عنوان بخشی از برنامه پرش به تولید آغاز شد

وی افزود: تعداد مالکانی که تاکنون برای دریافت تسهیلات در حال ساخت اقدام کرده اند به بیش از 73 هزار نفر رسیده است. ثبت نام مالکان تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. در سال های آینده این امر بر اساس امکانات ارائه شده امکان پذیر خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: وام سپرده مسکن در دو سال گذشته بر اساس شرایط تاج در کشور، ستاد ملی مبارزه با کرونا دو مبلغ را برای سال 1399 تصویب کرد. 1400 که محقق شده است. برای سال 1401 علاوه بر مسائل مربوط به سلامت کشور به دلیل لزوم حمایت بیشتر از مستاجران، این موضوع در حال بررسی است. امیدواریم پس از تصویب و نتیجه بتوانیم نحوه ارائه و پرداخت این تسهیلات برای مستاجران را در سال آینده اطلاع رسانی کنیم.

وی آخرین وضعیت ساخت و ساز مسکن را یادآور شد: در کمتر از 5 ماه از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن در وزارت راه و شهرسازی، بیش از 980 هزار مسکن در قالب این پروژه ها تامین شده است. تاکنون نزدیک به 330 هزار بلوک تعمیر و یا آماده اجراست که در مراحل مختلف اخذ پروانه ساختمانی، تهیه نقشه، اخذ سازنده و غیره می باشد.

محموده درباره اظهارنظر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه سال آینده حرکت بزرگی در ساخت مسکن و تبدیل شدن کشور به کارگاه مسکن ایجاد می شود، توضیح داد: این به دلیل تمهیداتی است که در این چند ماه انجام شده و در استان های مختلف فراهم شده است. برای یک یا دو ماه؛ انشالا در ماه های اول سال 1401 به حداکثر خود می رسد و شاید تحول خاصی در صنعت ساختمان کشور ایجاد کند.

وی تاکید کرد: اجرای 540 هزار واحد از طرح اقدام ملی مسکن که در مراحل مختلف اجرایی است در حال انجام است. علاوه بر این دو رقم، حدود یک میلیون و 400 هزار واحد زمین دیگر برای اصلاح یا اضافه شدن به حوزه یا فعالیت های کارشناسی برای معرفی در حوزه مسکن در کارگروه ها و شوراهای برنامه ریزی استان ها در حال بررسی است تا بررسی، تنظیم و اعلام شود. نتیجه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر این اساس اگر به زودی شاهد اعلام نتایج شورای برنامه ریزی منطقه و شورای عالی شهرسازی و معماری باشیم، می توان گفت که 65 تا 70 درصد زمین مورد نیاز است. برای اطمینان از ساخت 4 میلیون خانه.”

وی با اشاره به اینکه میانگین مدت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بین 18 تا 24 ماه (1.5 تا 2 سال) است، خاطرنشان کرد: اجرای دقیق این برنامه ریزی منوط به پیشنهادات داوطلبان می باشد. واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن از دو محل تامین مالی می شود. یکی از آنها توسط متقاضیان ارائه شد و دیگری تسهیلات بانکی بود. معمولاً در ارائه به موقع خدمات بانکی با مشکل مواجه نمی‌شویم، بنابراین اگر متقاضیان نیز سهم خود را به موقع ارائه دهند، می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در ساخت به موقع بلوک‌ها داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید