ساخت 400 سینما در دستور کار دولت / تصویب 6 هزار میلیارد تومان طرح های فرهنگی در سفر استانی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی شب گذشته در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز که در پردیس سینمایی ستاره باران تبریز برگزار شد، بر لزوم ارائه مفاخر فرهنگی و تاریخی کشورمان تاکید کرد و به کتاب نورالدین پسر ایران اشاره کرد. و تصریح کرد: ما فناوری های فرهنگی و هنری داریم برای بیان هنری افتخارات تاریخی خود از زندگی نورالدین عافی قهرمان بزرگ دفاع مقدس که یکی از افتخارات آذربایجان است استفاده می کنیم. توانایی تبدیل شدن به مجموعه ای از آثار هنری، اجرای مانا را دارد.

وی با اشاره به لزوم گسترش و تقویت زیرساخت ها در سراسر کشور تصریح کرد: در حال حاضر حمایت از ساخت 400 سینما در تهران و سایر استان ها را در برنامه خود داریم.

اسماعیلی افزود: بیش از 6 هزار میلیارد تومان برای احداث زیرساخت های فرهنگی و هنری در سفرهای استان مصوب کرده ایم و در تبریز نیز پروژه های مصوب معاونت فرهنگی در سفر اخیر ریاست جمهوری در حال اجراست.

وی تاکید کرد: حمایت و ارتقای وضعیت اقتصاد هنر وظیفه دولت در حوزه فرهنگ است و دولت مصمم به تقویت زیرساخت ها و اقتصاد فرهنگ و هنر است.

اسماعیلی بیان کرد: ایران عزیز و سرافراز با ریشه های عمیق تاریخی خود در خط مقدم تمدن آفرینی و حرکت های فرهنگی قرار دارد و بسیاری از آیین های اصیل هنری متعلق به ایرانیان است.

وی افزود: در بسیاری از هنرها مانند صنایع دستی، هنرهای نمایشی و … این آرزو در بین مردم فرهنگ و هنر دوست ایران دیده می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در 200 سال گذشته و در مواجهه با دستاوردهای جدید تمدن بشری که اغلب از غرب وارد ایران شده است، تبریز به دلیل همجواری با مناطق قفقاز و عثمانی، دروازه مهمی برای ورود این فرهنگ و هنر جدید به ایران، حساب شده بود، اما ایرانیان همواره بر اساس تمدن اصیل خود، با فرهنگ و هنر جدید، نگاه همزیستی و همسایگی داشته اند.

وی افزود: اگر سینما را در شکل جدید آن محصول فرهنگی متعلق به سرزمینی غیر از ایران بدانیم، سینما به عنوان یک هنر جدید و یک دستاورد جدید بشری در آن سرزمین تلقی می شود.

اسماعیلی تاکید کرد: فرهنگ اصیل ایرانی در برخورد با پدیده های جدید سعی در ایجاد سازگاری متناسب با تاریخ و سنت خود دارد و این ماهیت بدیع و تفکر اصولی محصول انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: در طول چهل سال عمر درخشان انقلاب اسلامی با محصولات جدید در عرصه فرهنگ و هنر ارتباط برقرار کردیم و در مسیر آرمان های والای خود از آنها بهره مند شدیم. امروزه سینمای ایران می درخشد و با فاصله زیادی نسبت به سایر کشورهای منطقه در صدر قرار دارد و سالانه بین 100 تا 120 فیلم و ده ها سریال منتشر می شود. همچنین در حوزه تئاتر نیز حدود 10000 پروانه نمایش به هنرمندان داده می شود. سالانه

وزیر فرهنگ و اسلام ارساد با اشاره به موفقیت فیلم «وضعیت مهدی» در جشنواره فیلم فجر گفت: موضوع این فیلم مربوط به زندگی قهرمانی از آذربایجان بود که توانست موفقیت های زیادی کسب کند. در عرصه سینما.

وی افزود: هنوز بزرگان و فرهیختگان زیادی در این مرز و بوم هستند که باید با استفاده از قدرت سینما به آنها گفت.

اسماعیلی تصریح کرد: در دنیا چون فاقد این عناصر مهم هستند مجبور به اسطوره سازی می شوند و ما باید از این ظرفیت عظیم برای خلق آثار ماندگار بهره ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تبریز به دلیل تجربه غنی و قوی و به عنوان یک مرکز بزرگ فرهنگی و هنری ظرفیت میزبانی یکی از مهم ترین جشنواره های سینمایی کشور و منطقه را دارد.

وی شبکه تلویزیونی خانگی را فرصتی مغتنم برای اقتصاد فرهنگ و هنر دانست و گفت: شبکه تلویزیون خانگی به عنوان یک ظرفیت و فرصت دیده می شود، همچنین شبکه تلویزیون خانگی در تقویت بخش مهمی از اقتصاد فرهنگ نقش دارد. باید از عقل حمایت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید