سادات در بین مردم یزد جایگاه ویژه ای دارد/ نسل سادات را باید پرورش داد


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883251

آیت الله ناصری امام جمعه یزد با اشاره به احترام خاصی که مردم یزد برای سادات قائل هستند، گفت: سادات از دیرباز جایگاه ویژه ای در بین مردم یزد داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در مجمع جهانی سادات که در بیت سادات یزد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از خدمات بسیار مهمی که این خانه می تواند به سادات ارائه کند، ایجاد بستری برای خلقت فرزندان است. باید رشد و گسترش یابد.

وی گفت: باید مقدمات ازدواج سادات نیز فراهم شود تا روز به روز شاهد ازدیاد نسل رسول خدا (صلی الله علیه و آله) باشیم.

ناصری همچنین فرا رسیدن عید غدیر خم را گرامی داشت و گفت: عید غدیر خم عید بزرگ شیعیان به ویژه سادات است و در این روز باید سادات را گرامی بداریم.

حجت الاسلام سید محمد موسوی مسئول خانه سادات یزد نیز در این مراسم با تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیرخم گفت: عشق و علاقه به اهل بیت پیامبر اکرم (ص) خواسته بود. پیامبر از امتش، که امیدواریم بتوانیم زیرساخت های نرمی را فراهم کنیم.» نرم افزار و سخت افزار خود را ایمن کنید.

وی با تبریک بازدید نماینده رسمی مجمع جهانی سادات و دبیر این مجمع در خانه سادات یزد افزود: امیدواریم همه بتوانیم در خدمت جامعه اسلامی به ویژه سادات و نیازمندان باشیم.

موسوی با اشاره به برخی از اهداف خانه سادات و مجمع جهانی سادات در استان یزد گفت: ترویج و تشویق ازدواج به ویژه سادات، تشویق و ترغیب خانواده های سادات به فرزندآوری از اهداف اصلی و مهم این خانه است. .

ترغیب و تشویق طلاب به ویژه سادات به ارتقای سطح علمی، تجلیل از طلاب برتر سادات، ایجاد اشتغال برای مستضعفان و بیکاران، تامین جهیزیه برای دختران نیازمند سادات، وکالت سادات، حل و فصل اختلافات خواستگاران سادات. آزادی محکومان اجباری، ایجاد کتابخانه ویژه سادات، تبیین جایگاه معنوی سادات، نظارت بر ثبت احوال به ویژه فرزندان خوانده، آمار دقیق جمعیت سادات و… را از دیگر فعالیت ها و اهداف این مجمع برشمرد. در استان یزد

وی همچنین بیان کرد: یکی از اقدامات مهمی که این خانه دنبال می کند، پیگیری شجره نامه سادات است.

موسوی ادامه داد: شناسایی جامعه هدف خانه سادات با جدیت در حال انجام است ضمن اینکه از کمک های خیرین برای تامین هزینه های نیازمندان این جامعه استفاده می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید