سازمان اقتصادی تصمیم کلیدی دولت سیزدهم است/ مردم خواهان تثبیت قیمت مواد اولیه هستند

ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1793991

رئیس جمهور صراحتاً بر سر همه به ویژه وزرا سنگ تمام گذاشته و در مبارزه با فساد از آنها حمایت کرده است که هر روز هموطنان را از گرانی محروم می کند و با ادامه این روش اعتماد آنها را به دولت آقای رئیسی خدشه دار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ شعار برجسته و خاطره انگیز آقای رئیسی که عموم مردم آن را فراموش نمی کنند و با تکرار چندین بار این شعار پس از انتخابات به مردم اطمینان داده شده است که رئیس جمهور بر عهد خود با مردم ایران ثابت قدم و وفادار خواهد ماند، ریاست جمهوری باید ثابت قدم بماند. و با استحکام بر این شعار در عمل شعار ایجاد تحول در کشور از طریق عدالت و مبارزه با فساد است.

رئیس جمهور سخت کوش با ارزش ها

الحق و الانصاف باید اذعان داشت که آقای رئیسی تاکنون کار خوبی انجام داده و توصیه اکید ایشان به همه مسئولان تلاش شبانه روزی برای اجرای این شعار معروف است.

سخنرانی او در جلسه روز چهارشنبه 21 آبان در هیئت دولت با بیان اینکه تنها خط قرمز او فساد، جست و جوی رانت و انتصابات پر دردسر است، مایه امید مردم و نوید آینده خوب و زندگی امن است.

1256774e 6366 472b 8016 187a28981456 خبر خاکستری

رئیسی در نشست با اعضای کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه مردم فقر و سختی را تحمل می کنند، اما فساد را نمی پذیرند، گفت: سعی کردم همکارانم را از بین افراد صادق و ضد فساد انتخاب کنم. تا الان به صفای مردم دور این میز رسیده ام و باید همچنان نظارت و مراقبت کنیم.

وی با تصریح بر اینکه در صورت مشاهده فساد در مجموعه دولت، کارمندان ابتدا با فرد متخلف برخورد و سپس برای سیر مراحل قضایی به مراجع قضایی معرفی می شوند، خاطرنشان کرد: خط قرمز ندارم؛ در صورت بروز تخلف در مجموعه دولت، کارمندان با متخلف برخورد خواهند کرد. نه کابینه، نه معاونان و نه وزرای من برای من خط قرمز نیستند.

رئیس قوه مجریه همچنین با بیان اینکه تقریباً در همه دستگاه ها زمینه و زمینه فساد وجود دارد، افزود: یکی از زمینه های فساد استفاده از نیروی کار است، بنابراین جذب باید صرفاً روی کارآمدی و قانونمندی متمرکز شود. شایستگی ها.«از همکاران خود نیز می خواهیم که صرف نظر از شایستگی از استخدام افراد صرفاً برای آشنایی و دوستی خودداری کنند.

رئیسی همچنین خطاب به اعضای هیئت دولت تاکید کرد که باید مراقب باشید که در واحد شما فسادی وجود نداشته باشد.

دکتر رئیسی با تاکید بر لزوم کسب نظرات نهادهای مختلف قبل از استخدام افراد، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد و توجه به شایسته سالاری یکی از اصول اساسی حاکمیت در عمل است، اما زمانی که وظیفه خود را به درستی انجام دادیم نباید تحت تأثیر قرار گیرد. با ساخت فضا.”

هدایت صحیح رئیس جمهور

آنچه در این جمع بندی قابل بیان و تایید است، هدف گذاری صحیح آقای رئیس جمهور است، رئیس جمهور با همه رانت خواران و فساد آفرینان است و آقای رئیسی در برخورد با مفسدین بی رحم و بی تدبیر است. و اجاره. جویندگان بویژه اعضای کابینه و نزدیکان او.

بی شک دامنه فساد به دلیل سال ها مقابله با آن بسیار گسترده شده است و جریان های فسادی که در بخش های مختلف نظام به ویژه در سال های اخیر ریشه دوانده است، مانع از کار مبارزان مبارزه با فساد شده و آنها را با مشکلات متعدد مواجه می کند. موانع، از فرصت های کارمندان دولت با استفاده از آنها در شبکه های گسترده استفاده کرده و سطح هزینه های مبارزه با فساد و مبارزه با فساد را افزایش می دهد به طوری که تعداد کمی از مردم می توانند برای رسیدگی به این موضوع چالش برانگیز وقت بگذارند.

88bc9669 c157 4ac9 8de7 579516dce380 خبر خاکستری

نگرانی های رئیس جمهور باید در دولت منعکس شود

از آنجایی که این دولت به ویژه رئیس جمهور تلاش می کند تا هر چه سریعتر خدماتی را برای کاهش رنج انباشته مردم ارائه کند، بیم آن دارد که وزرا نتوانند با موانع موجود مقابله کنند. از آنجایی که یک رویارویی اساسی بیش از فساد مستلزم صرف وقت و هزینه زیادی است، این مفسدان هستند که مشکلات و هزینه های زیادی را به بار می آورند.

دلالان مفسد و یقه سفید ابتدا با نشان دادن و تظاهر به خدمت و واسطه گری به افراد مهم و همچنین هزینه ها و نظر و اعتماد وزرا به ویژه وزرای اقتصادی سعی در تثبیت و نزدیک شدن به مناصب مهم دارند. برخی از وزرای جدید باید بسیار مراقب باشند که توسط چتربازان و دلالان گمراه نشوند و به صورت غیر مستقیم اجاره ندهند.

این دولت از ترس رهبر معظم انقلاب نباید اجازه دهد که نزدیکان خود در شرکت های خصوصی مسئولیت اجرایی و فعالیت اقتصادی را بر عهده بگیرند، حتی اگر حق آنها باشد. زیرا اجتناب از حاشیه نشینان شرط اصلی پرداختن به خدمات اجتماعی است.

گران؛ او همچنان با شلاق خود به مردم شلاق می زند

نکته قابل توجه در دوره سه ماهه دولت آقای رئیسی تداوم روند افزایشی قیمت هاست و اولین درخواست رئیس جمهور این است که تا چند سال دیگر هر چه سریعتر ثبات اقتصاد خانواده ها را بازگردانند.

اینکه دولت با مسئولیت مستقیم وزرای اقتصادی، تنظیم بازار و کنترل قیمت کالاها را برعهده دارد، وظایف سنگین تری در قیمت گذاری شرکت های دولتی و خصوصی دارد. جای تعجب است که اگر بازار به صورت روزانه و هفتگی قیمت ها را افزایش دهد و دولت صرفاً مقاله را بخواند.

چرا قیمت ها همچنان رو به افزایش است؟!

در شرایطی که دولت به ویژه وزیر صمت بخش قابل توجهی از وقت خود را به صنعت خودرو به رهبری ایران خودرو و سایپا اختصاص می دهد و هر چند روز یک بار برای این دو شرکت مصاحبه می کند، چگونه می توان پذیرفت؟ محصولات خود را به طور متوسط ​​18 درصد افزایش دادند؟!

b11a88fa a597 4759 8504 327b31c0151d خبر خاکستری

تعجب آور است که دولت و وزیر صمت در این زمینه هیچ واکنشی نشان نداده اند و هیچکس در مقابل این تصمیم که ده ها میلیارد تن تولید می کند ادعای دفاع از حقوق ملت نکرده است!

تنها رئیس جمهور نسبت به افزایش 20 درصدی قیمت خودرو در 20 روز قبل از افزایش اخیر واکنش نشان داد و از این افزایش جلوگیری کرد، اما افزایش 18 درصدی اخیر اثر بازدارنده ای نداشت و حتی وزیر صمت نیز در مصاحبه ای اعلام کرد که 18 % افزایش قیمت نبود بلکه اصلاح قیمت خودرو بود!!

شهر و تعرفه های متعدد و بازار هوشمندانه تعرفه های خودساخته!

این موضوع باید در کشور ما حل شود و حل آن منوط به تعامل جدی سه قوه به ویژه دو قوه مجریه و قضائیه است و این بحث تثبیت قیمت ها و جلوگیری از افزایش قیمت ها و ظلم به مردم است. این امکان پذیر است. خیر، مگر با نظارت دقیق و برخورد قاطع با فروشندگان و متخلفان.

شرایط کنونی در زمینه افزایش قیمت ها و بی حساب بودن قیمت کتاب و اجناس، ادامه وضعیت دولت آقای روحانی است.

در واقع با وجود تلاش های رئیس جمهور و وزرای وی، نتایج این تلاش ها به قیمت تمام شده کالاهای عمومی با نقض قانون سود به دلیل عدم نظارت مستمر و قاطع به نفع مردم نبوده و وزرای اقتصادی را می طلبد. نسبت به عملکرد سه ماهه خود پاسخگو باشند.در جلسه علنی مجلس این موضوع و درخواست عمومی باید پیگرد قانونی داشته باشد.

چرا با تخریبگران اقتصادی برخورد نمی شود؟!

وقتی سران سه قوه موافق هستند، هر سه می خواهند قیمت ها را کاهش دهند و قدرت خرید جامعه را افزایش دهند، چرا با تخریب کنندگان اقتصادی برخورد نکنیم. آنچه عموم مردم و کارشناسان بر سر آن اتفاق نظر دارند، عدم برخورد قاطع با تخریب کنندگان اقتصادی و تروریست ها است. بسیاری از مردم بر این باورند که اگر تروریست اقتصادی باقی بمانند، به عنوان تروریست سیاسی با آنها رفتار خواهد شد.

تا امروز هیچکس به خود اجازه نداده است که به اموال عمومی دست درازی کند یا حقوق ملت را زیر پا بگذارد. گرانی جرم است، اما به موازات کار با خرده فروشان و کسبه محله، باید قاطعانه با مافیایی برخورد کنیم که آثار غارتگری آن امروزه در همه بخش های اقتصادی به وضوح قابل مشاهده است.

چرا قوانین قضایی بازنگری نمی شود تا دست قضات هنگام کار با تروریست های اقتصادی باز باشد؟!

بی‌تردید در شرایط کنونی قانون، متجاوزان و افراد زیاده‌روی به غارت شدید ادامه می‌دهند و از مجازات ناعادلانه هراسی ندارند.

وزرای اقتصاد روی صندلی های گرم

اما امروز در شرایط کنونی این وزرای اقتصادی هستند که حداقل باید 100 روز از مسئولیت خود در نقطه داغ پاسخگویی بنشینند و پاسخگو باشند. درست است که وزارتخانه های آنها مدت هاست که در راس آنها نیست و باید به آنها مهلت داد، اما همین 100 روز فرصت کافی است تا حداقل جلوی خیزشان گرفته شود و مانند دوره بی دغدغه دولت آقای روحانی جلوی زیاده خواهی ها گرفته شود. دزدی از جیب مردم از طریق فروشگاه های بزرگ.

a6bd97ab 4240 493b 9ef9 105b8d6e0c7c خبر خاکستری

اقدام وزیر صمت در قبال افزایش اخیر قیمت خودرو که مسیر قانونی را طی نمی کند و از سادگی وزیر انقلابی و پاک صمت سوء استفاده می کند را نباید به سادگی نادیده گرفت که با تایید وی دو شرکت بزرگ خودروسازی مطرح کردند. قیمت آنها به طور متوسط ​​18 درصد است. و اگر صداقتی که مردم در آیت الله رئیسی و زحمات و زحمات ایشان می بینند نبود، باز هم نظام مظلوم اسلامی ما باید تاوان این ناراحتی را بپردازد. این اقدام ناشیانه نباید مورد بی توجهی نمایندگان مجلس قرار گیرد تا درس عبرتی برای وزیر محترم صمت و سایر وزرا باشد.

لزوم تمرکز بر رفع نیازهای جامعه

در حال حاضر همزمان با تداوم اقدامات زیربنایی برای تامین مواد اولیه و تقویت جبهه تولید و اشتغال، آنچه باید مورد توجه جدی دولت و وزرای اقتصادی قرار گیرد، تمرکز بر تامین فوری نیازهای مردمی مرتبط با معیشت و اشتغال است. غذا

با نگاهی به قیمت روز محصولات زنده جامعه، به استثنای مرغ و تخم مرغ که از ثبات نسبی برخوردار هستند، سایر اقلام همچنان از نوسانات و افزایش هفتگی قیمت رنج می برند.

تجربه فرآیند اعمال شده در مرغ و تخم مرغ می تواند این فایده را فراهم کند که با کمی توجه وزرا و کارکنان وزارتخانه می توان این ثبات و امنیت را برای عموم مردم در عناصر مختلف به دست آورد تا خانواده های ذیربط اجازه خرید بدهند. بدون حداقل نگهداری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید