سازمان بهداشت جهانی نسبت به وضعیت کرونا در چین ابراز نگرانی کرد


ساعت: 15:15
تاریخ ارسال: 10/01/1401
کد خبر: 1919338

رئیس سازمان جهانی بهداشت با ابراز نگرانی از موج بی سابقه ابتلا به کرونا در چین از پکن خواست تا واکسیناسیون افراد آسیب پذیر را تسریع بخشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه (22 دسامبر) گفت که از موج بی سابقه موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین بسیار نگران است و از پکن خواست تا واکسیناسیون افراد آسیب پذیر را تسریع بخشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تدروس آدهانوم در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی گفت: «سازمان بهداشت جهانی درباره وضعیت در حال توسعه در چین که با افزایش گزارش‌های مربوط به بیماری شدید همراه است، بسیار نگران است.» او همچنین خواستار اطلاعات دقیق درباره شدت آن شد. از بیماری، پذیرش در بیمارستان و الزامات مراقبت های ویژه.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت از چین حمایت می کند تا تلاش های خود را بر واکسیناسیون افراد در معرض خطر در سراسر کشور متمرکز کند و ما همچنان حمایت خود را از مراقبت های بالینی و حفاظت از سیستم بهداشتی آن اعلام می کنیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، چین از سال 2020 محدودیت های بهداشتی سختی را به عنوان بخشی از سیاست “کووید صفر” خود اعمال کرده است. اما دولت چین اکثر این اقدامات را بدون اطلاع قبلی در اوایل دسامبر در بحبوحه خشم فزاینده عمومی و تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد پایان داد. از آن زمان، موارد افزایش یافته است، و ترس از نرخ بالای مرگ و میر در میان سالمندان آسیب پذیر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، مقامات چینی روز سه‌شنبه (20 دسامبر) گفتند که تنها کسانی که مستقیماً به دلیل نارسایی تنفسی ناشی از این ویروس جان خود را از دست می‌دهند، در شمار قربانیان ویروس کرونا محسوب می‌شوند. چین روز چهارشنبه اعلام کرد که روز گذشته (سه شنبه) هیچ فردی بر اثر این بیماری فوت نکرده است.

افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به ویروس کووید-19 در چین و اعمال قرنطینه در شهرهای مختلف این کشور باعث نگرانی مقامات آمریکایی شده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه شنبه گفت که واشنگتن امیدوار است دولت چین موج کنونی شیوع ویروس کرونا را در این کشور شکست داده و آن را تحت کنترل درآورد.

دیدگاهتان را بنویسید