سازمان سنجش آماده دریافت پیشنهادات از سوی دانشگاه ها برای آزمون هوشمند


ساعت: 10:42
تاریخ انتشار: 02/03/1401
کد خبر: 1833877

سرپرست معاونت امور امتحانی سازمان سنجش آموزش کشور برای دریافت و بررسی نظرات و پیشنهادات دانشگاه ها برای برگزاری آزمون هوشمند اعلام آمادگی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر حسن مروتی در نشست هماهنگی عوامل اجرایی کنکور 1401 در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: آزمون سراسری 1401 تعداد کتاب ها و سوالات را تغییر داده است.

وی گفت: در آزمون سراسری سال های گذشته دو پرسشنامه و یک پاسخنامه داشتیم اما در کنکور سراسری از سال 1401 دفترچه های سوالات عمومی و اختصاصی و پاسخنامه و داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی و … گروه آزمایشی بشردوستانه تقسیم شد، کتابچه ای با سوالات عمومی و یک کاربرگ دریافت کرد.

مروتی تاکید کرد: فقط در گروه آزمایشی داوطلبان پرستاری علاوه بر دو دفترچه اختصاصی باید به پرسشنامه ویژه پرستاران پاسخ دهند و داوطلبان گروه های آزمایشی زبان و هنر علاوه بر پرسشنامه عمومی. یک دفترچه پرسشنامه ویژه با پاسخ های جداگانه داشته باشید.

وی ادامه داد: پاسخ ها به گونه ای ساده شده است که داوطلبان اشتباهات کمتری داشته باشند و برای هر درس ستونی در نظر گرفته شود.سوالات آزمون سراسری امسال نیز بر اساس محتوای کتاب های درسی خواهد بود.

معاون فعلی آزمون های سازمان سنجش تعداد داوطلبان کنکور امسال را بالغ بر یک میلیون و 489 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 60 درصد داوطلبان زن و 2 درصد مرد هستند و تعداد داوطلبان در کنکور سراسری نسبت به سال گذشته حدود 10 است.«درصد رو به افزایش است.

مروتی به تعداد داوطلبان آزمون سراسری استان سمنان در سال 1401 اشاره کرد و گفت: در آزمون سراسری امسال 12 هزار و 500 داوطلب از استان سمنان شرکت کردند که از این تعداد 61 درصد زن و 39 درصد مرد هستند که این میانگین تعداد داوطلبان است. نامزدهای داخل کشور. .

رئیس معاونت امور امتحانی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: بیشترین تعداد داوطلبان استان سمنان در گروه آزمایشی علوم تجربی با چهار هزار و 396 شرکت کننده و کمترین تعداد داوطلبان با هزار و 584 نفر در گروه زبان های خارجی است. 3259 داوطلب در گروه بشردوستانه، 1679 نفر در گروه هنر و 1594 نفر در گروه آزمایشی ریاضی شرکت کردند.

مروتی در خصوص وضعیت پذیرفته شدگان دانشگاه های استان سمنان گفت: خوشبختانه در سال 1400 استان سمنان رتبه سوم را در بین کل استان های کشور پذیرفته شده در آزمون سراسری کسب کرد.

مروتی بهبود و برگزاری آزمون بدون کاغذ را از برنامه های این سازمان برای ارزیابی در سال 1403 اعلام کرد و گفت: آماده دریافت نظرات و پیشنهادات همه دانشگاه ها در خصوص این اقدام هستیم.

سرپرست معاونت آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در حال حاضر نمونه ای از آزمون الکترونیکی هوشمند برای برخی از آزمون های زبان خارجی در حال برگزاری است و با آمادگی مناسب و تلاش مضاعف می توان تمامی آزمون های کشور پیشرفته باشد امتحانات الکترونیکی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید