سازمان ملل: 120000 نفر از آغاز تهاجم روسیه از اوکراین فرار کرده اند

سازمان ملل: 120000 نفر از آغاز تهاجم روسیه از اوکراین فرار کرده اند

روز جدید کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) تایید کرد که از زمان آغاز جنگ بیش از 120000 اوکراینی از کشور فرار کرده اند. کلی کلمنتس، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، امروز در مصاحبه ای با سی ان ان گفت که وضعیت در اوکراین احتمالا بدتر خواهد شد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) تایید کرد که از زمان آغاز جنگ بیش از 120000 اوکراینی از کشور فرار کرده اند.

به گزارش وب سایت اسکای نیوز، کلی کلمنتس، معاون کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز امروز به سی ان ان گفت که وضعیت در اوکراین احتمالا بدتر خواهد شد.

وی افزود: شاهد این هستیم که تاکنون بیش از 120 هزار نفر اوکراین را به مقصد کشورهای همسایه ترک کرده اند.

نماینده سازمان ملل خاطرنشان کرد: بیشتر این افراد به لهستان و مولداوی می روند، اما تعدادی نیز به رومانی، اسلواکی و مجارستان می رسند.

کلمنتس خاطرنشان کرد که بیش از چهار میلیون اوکراینی می توانند اوکراین را به دلیل جنگ و ادامه احتمالی آن ترک کنند.

آسوشیتدپرس همچنین گزارش داد که ویکتور لیاشکو، وزیر بهداشت اوکراین امروز گفت که از زمان آغاز جنگ در اوکراین، 198 نفر کشته و بیش از 1000 نفر زخمی شده اند.

این مقام اوکراینی با اشاره به اینکه سه کودک در میان کشته شدگان هستند، گفت: 1115 نفر از جمله 35 کودک در جریان جنگ اوکراین مجروح شده اند.

همزمان با سومین روز جنگ در اوکراین، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، هشدار داد که جهان باید برای یک جنگ طولانی آماده شود و گفت: اوکراین جنگی طولانی با پیامدهای بلندمدت در پیش دارد.

پس از حمله صبح روز پنجشنبه نیروهای روسیه به اوکراین، جنگ وارد سومین روز خود شد و با ادامه جنگ، جریان واکنش های جهانی به این رویداد با فشار دیپلماتیک و تهدیدات و تحریم های بین المللی علیه روسیه ادامه یافت. صعود کردن.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ساعات اولیه بامداد پنج‌شنبه رسماً از «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین خبر داد.

روسیه گفته است که عملیاتش در اوکراین آغاز یک جنگ نیست، بلکه تلاشی برای جلوگیری از جنگ جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان، از جمله اروپا و ایالات متحده، بلافاصله اقدام روسیه را به عنوان یک جنگ علیه اوکراین محکوم کردند و شروع به افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید