لاوروف: مرحله جدیدی از تهاجم روسیه به اوکراین آغاز شده است

لاوروف: مرحله جدیدی از تهاجم روسیه به اوکراین آغاز شده است

روز جدید وزیر امور خارجه روسیه از مرحله جدیدی در حمله روسیه به اوکراین خبر داد و تاکید کرد که نیروهای روسیه تنها بر زیرساخت های نظامی روسیه متمرکز هستند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) تاکید کرد که مردم اوکراین باید خودشان درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند و مسکو هیچ برنامه ای برای اعمال فشار برای تغییر رژیم در کیف ندارد.

لاوروف به ایندیا تودی گفت: ما قصد نداریم رژیم اوکراین را تغییر دهیم. ما بارها گفته‌ایم، ما می‌خواهیم اوکراینی‌ها خودشان تصمیم بگیرند که چگونه می‌خواهند زندگی کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد که مسکو چاره ای جز آغاز عملیات ندارد زیرا نیروهای اوکراینی حملات خود را به دونباس افزایش داده اند و این امر باعث تخلیه گسترده غیرنظامیان از منطقه شده و جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک را مجبور به درخواست کمک از مسکو کرده است. .

وی همچنین از مرحله جدیدی از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین خبر داد و تاکید کرد که نیروهای روسیه تنها بر زیرساخت های نظامی اوکراین متمرکز هستند.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه در ماه فوریه عملیات ویژه ای را با هدف پایان دادن به جنگ هشت ساله در دونباس آغاز کرد که توسط کیف آغاز شد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اهداف عملیات روسیه را غیر ملی کردن و غیرنظامی کردن اوکراین خواند.

رسانه های غربی صبح سه شنبه گزارش دادند که مرحله جدیدی از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین آغاز شده است. رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین گفت: موج دوم جنگ با حملات گسترده روسیه در شرق اوکراین آغاز شد.

ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز گفت که نیروهای روسی نبرد دنباس را که از مدت ها پیش آماده می کردند، آغاز کرده اند. همزمان رویترز گزارش داد که زنگ خطر در سراسر اوکراین شنیده شده است.

پیشتر سخنگوی وزارت دفاع اوکراین گفته بود که روسیه نیروهای خود را در شرق این کشور متمرکز کرده است تا کنترل دونتسک و لوهانسک را به دست بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید