احتمال تهاجم نظامی روسیه به اوکراین از طریق بلاروس

ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801837

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد روسیه می تواند از بلاروس به اوکراین حمله کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: «یک مانور نظامی مشترک روسیه و بلاروس می‌تواند به روسیه اجازه دهد از شمال به اوکراین حمله کند».

وی خاطرنشان کرد که گزارش‌های مربوط به حرکت نیروهای روسی به سمت بلاروس، که به نظر می‌رسد بخشی از یک تمرین نظامی مشترک است، “هشدارکننده” است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره حمله نظامی احتمالی روسیه به بلاروس هشدار داد: «لحظه مهم است و البته این نگرانی را ایجاد می‌کند که روسیه قصد دارد نیروهای خود را در بلاروس تحت پوشش رزمایش مشترک مستقر کند». از شمال به اوکراین حمله کنید. من معتقدم که همدستی بلاروس در چنین حمله ای کاملا غیرقابل قبول است.

وی خاطرنشان کرد که مقامات آمریکایی نگران هستند که پیش نویس قانون اساسی بلاروس به گونه ای طراحی شود که حاوی سلاح های متعارف و سلاح های هسته ای روسیه باشد. او گفت: «تغییرات پیشنهادی در قانون اساسی شامل شرایطی است که می تواند راه را برای روسیه برای استقرار نیروهای نظامی در خاک بلاروس هموار کند. این پیش نویس اصلاحیه قانون اساسی ممکن است منعکس کننده برنامه های بلاروس برای اجازه دادن به نیروهای متعارف و نیروهای هسته ای روسیه به خاک این کشور باشد.

غرب و کی یف اخیرا ادعاهایی مبنی بر «تهاجم» احتمالی روسیه به اوکراین مطرح کرده اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این اتهامات را “پوچ” خواند و آنها را ترفندی برای تشدید تنش توصیف کرد و گفت روسیه کسی را تهدید نمی کند.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید