لاوروف: از موضع «متوازن» امارات در قبال بحران اوکراین تشکر می کنیم/ اخراج روسیه از شورای امنیت «غیرممکن است»

لاوروف: از موضع «متوازن» امارات در قبال بحران اوکراین تشکر می کنیم/ اخراج روسیه از شورای امنیت «غیرممکن است»

روز جدید سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از امارات متحده عربی به دلیل موضع «متوازن» آن در قبال بحران اوکراین تشکر کرد. لاوروف همچنین حملات به سایت‌های عربستان، امارات و یمن را برای مدتی محکوم کرد و گفت: بحران یمن راه حل نظامی ندارد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از امارات متحده عربی به دلیل موضع «متوازن» آن در قبال بحران اوکراین تشکر کرد.

لاوروف لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اماراتی خود در مسکو، از موضع “متوازن” امارات در قبال بحران اوکراین تمجید کرد و با بن زاید در مورد تعدادی از موضوعات مورد علاقه طرفین مشورت کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه سازمان ملل را متهم کرد که یکجانبه مسکو را به نادیده گرفتن مسئولیت اوکراین در تشدید بحران متهم کرده و اضافه کرد که کنار گذاشتن روسیه از شورای امنیت “غیرممکن” است.

از سوی دیگر، بن زاید با اشاره به مذاکرات خود با همتای روس خود در خصوص بحران اوکراین، بر لزوم توجه به تصمیمات سیاسی برای حل این بحران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه امارات گفت: در این دیدار روابط دوجانبه مسکو و ابوظبی و برخی مسائل منطقه ای و بین المللی را بررسی کردیم.

لاوروف همچنین حملات به سایت‌های عربستان، امارات و یمن را برای مدتی محکوم کرد و گفت: بحران یمن راه حل نظامی ندارد.

وی همچنین بر حمایت مسکو از ثبات و انتخابات به موقع لیبی تاکید کرد و از نقش امارات در حل تعدادی از بحران های بین المللی قدردانی کرد.

این دومین سفر دیپلماتیک شورای همکاری خلیج فارس به مسکو از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین است و وزیر خارجه قطر پیش از این به روسیه سفر کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید