سازمان 378 کودک بی سرپرست استان کرمانشاه/ بیش از 500 خودرو و خانه معلولان مناسب سازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرحناز محمدی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: سازمان بهزیستی یکی از مهم ترین نهادهای حامی دولت است که همواره در کمک به معلولان و محرومان جامعه پیشگام است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه مهمترین اقدامات اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه برای کمک به افراد کم برخوردار در یک سال گذشته را ارائه کرد و افزود: در این مدت ماهیانه 219 میلیارد و 856 میلیون تومان مستمری مستمری دریافت شده است. به 39 هزار و 180 مشتری پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته 5 هزار نفر افزایش داشته ایم.

وی از راه اندازی 7 مرکز توانبخشی در شهرستان های این بخش خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه ساخت مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست با مشارکت بخش غیردولتی در حال حاضر 60 درصد پیشرفت دارد.

محمدی گفت: همچنین تاکنون بیش از 500 خودرو و منزل مسکونی معلولان مناسب سازی شده است.

وی در ادامه به توزیع بیش از 5 هزار وسیله کمک توانبخشی اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین توانسته ایم به 4 هزار و 847 معلول برای ارائه اعضای مصنوعی خدمات ارائه دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: 16 هزار و 662 نفر از جامعه شهری و روستایی در یک سال گذشته از خدمات توانبخشی بهره مند شده اند.

محمدی از واگذاری 180 واحد مسکونی به خانوارهای معلول خبر داد و بیان کرد: بر این اساس 381 مورد تعمیرات و ودیعه مسکن نیز پرداخت شده است.

وی همچنین به ساماندهی 378 کودک بی سرپرست اشاره کرد و افزود: همچنین خانواده 70 کودک کار نفقه می گیرند.

به گفته محمدی، 376 دختر و زن در معرض آسیب های اجتماعی از خدمات تخصصی روانی – اجتماعی سازمان بهزیستی بهره مند شده و در خانه های امن و سالم نگهداری می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین نگهداری از 110 کودک بی سرپرست در 8 مرکز نگهداری و پرداخت بیمه آتیه 163 کودک بی سرپرست و کمک به 110 کودک خانواده های جایگزین از دیگر اقدامات اجتماعی در سال گذشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید