سازندگان «قهرمان»، «پوست» و «زن» برگزیدگان جشنواره کارگردان بزرگ هستند.


ساعت: 08:53
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837393

اولین جشن بزرگ سینماگران ایران به دبیری مصطفی کیایی با تجلیل از کارگردانان فیلم های «قهرمان» و «پوست» و سریال «کاتون» برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولین جشنواره بزرگ سینماگران ایران به دبیری مصطفی کیایی و به همت انجمن فیلمسازان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که توسط منصور ضابطیان برگزار شد، مصطفی کیایی دبیر جشنواره گفت: اکران در 2 سال گذشته در سینما در بخش کارگردانی حضور داشت. فراموش نکنیم که این روزها سینمای ایران دوباره به همبستگی نیاز دارد.

سپس موسیقی از Kosher آمد.

محسن امیرجوسفی، رئیس انجمن کارگردانان سینمای ایران نیز گفت: طبق سنت جشنواره های گذشته، تجلیل از کارگردانان قدیمی نیز در این جشنواره انجام می شود. تخمین هایی از فیلم های اکران شده در دو سال اخیر انجام شده است، اما کارگردانان بزرگی نیز بوده اند که موفق به اکران فیلم خود نشده اند. امیدواریم شرایط برای ساخت و اکران فیلم در کشور فراهم شود تا بسیاری از کارگردانان جوان نیازی به تهیه کننده نداشته باشند و خودشان تهیه کننده شوند اما به دلیل قوانین موجود مجبور به استفاده از تهیه کننده سوری شوند. امیدوارم رئیس سازمان سینمایی با همکاری سینما شرایط تولید و معیشت در سینما را فراهم کند.

احمد امینی همچنین درباره سی سالگی انجمن کارگردانان سینمای ایران به کارگردانی احمد طالبی نژاد گفت: یکی از مهم ترین کاستی های ما در این انجمن نبود سند مکتوب درباره انجمن بود و فعالیت های آن که منجر به نگارش کتاب آن شد 2 سال به طول انجامید.

پس از پایان مراسم از دکتر پیام طبرسی متخصص عفونی که در دوران تاج و تخت همراه سازندگان فیلم بود تجلیل شد.

منوچهر شهسواری، مدیرعامل خانه سینما نیز گفت: با توجه به وجود افراد خلاق در سینما و هنر، اطمینان داریم سینمای ایران در عرصه فرهنگ و هنر ایرانی خواهد درخشید. یکی از دغدغه‌های امروز ما گسترش بی‌اخلاقی‌های جنسی است و برای پایبندی به روش‌های اخلاقی باید با هم صحبت کنیم.


تجلیل از سه کارگردان زن

پس از این مراسم از سه کارگردان زن سینمای ایران تجلیل شد. در این بخش ابتدا به آیدا پناهنده جایزه اهدا شد. آقا را فراموش کنید و امیدوارم دوباره فرصت همکاری با او را داشته باشم.

این پناهنده همچنین گفت: فکر نمی کنم شایسته این ارزیابی باشم، اما از شما متشکرم.

دومین کارگردان زنی که امشب مورد تجلیل قرار گرفت نیکی کریمی بود که برای اکران فیلم آتابای در لندن به سر می برد و در نطقی تصویری از انجمن صنفی کارگردانان تشکر کرد.

منیژه حکمت سومین کارگردانی بود که امشب موفق شد. پوریا عالمی برای تجلیل از این هنرمند به روی صحنه آمد و گفت: خانم حکمت رودخانه ای متلاطم و پریشان نیست که راحت نیست و همیشه در تلاش است. امیدوارم دغدغه فیلم هایش در سینمای ایران دیده شود.

منیژه حکمت گفت: یادمان باشد که پایبند به هنر سینما، جامعه و مردم هستیم و امیدوارم از پول کثیف بیرون نخوریم. ما در دوران خوبی نیستیم و بسیاری از کارگردانان جوان و کارگردانان بزرگ سینمای ایران فیلم نساخته اند.

پس از پایان مراسم ابوالحسن داودی بیانیه هیئت داوران این دوره از تعطیلات را قرائت کرد.


بهترین کارگردان نمایش خانگی; تینا پاکروان برای «خاتون»

این موضوع پس از اهدای جایزه بهترین کارگردانی نمایش خانگی مشخص شد. محمدمهدی عسگرپور برای اهدای جایزه به این بخش روی صحنه آمد و گفت: خوشحالم که این بخش به جشن اضافه شد.
او برنده جایزه بهترین کارگردانی بهترین سریال شبکه نمایش خانگی تینا پاکروان برای سریال «خاتون» شد. وی پس از دریافت تندیس گفت: خوشحالم که در اولین جشنواره کارگردانی چنین جایزه ای را از انجمن کارگردانان دریافت کردم.


بهترین کارگردان فیلم اول; باچمن و بهرام ارک برای «پوست»

جایزه بهترین کارگردانی فیلم اول توسط علیرضا داوودنژاد اهدا شد، این جایزه به باچمن و بهرام ارک برای فیلم «پوست» تعلق گرفت.


بهترین کارگردان؛ عسگر فرهادی برای «قهرمان»

جایزه بهترین کارگردانی به عسگر فرهادی ساخته حمید نعمت اله برای فیلم «قهرمان» تعلق گرفت که به محسن تنابنده تعلق گرفت.

فرهادی در گفت‌وگوی تصویری گفت: به همه دوستانی که در این جشنواره فیلم داشتند تبریک می‌گویم و از همه کسانی که ما را به سینما علاقه‌مند کردند، سنگ بنای سینمای ایران هستند، آن‌هایی که سال‌هاست کار نکرده‌اند، تشکر می‌کنم. می خواهم کار کنم «از طرف کارگردانان تاثیرگذار پرویز کیمیایی از علیرضا داوودنژاد با فیلم مهم و تاثیرگذار نیاز یاد می کنم، کیومرث پوراحمد که فیلم های صمیمانه و ساده ای برای کودکان و نوجوانان ساخته است.

وی افزود: در حال حاضر مشغول انجام پروژه ای در خارج از ایران هستم و به همین دلیل نتوانستم در جمع شما باشم.

در پایان این مراسم محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی گفت: برای شنیدن صحبت های شما آمده ام. خوشحالم که پس از گذشت 2 سال شرایط برگزاری این جشن فراهم شده تا بتوان گفت و گو کرد تا اتفاقات خوبی بیفتد.«امشب جوایزی از سوی بنیاد فارابی به برندگان اهدا می شود.

ابوالحسن داودی، علیرضا داوودنژاد، همایون اسعدیان، احمد امینی، منوچهر شهسواری، محسن امیریوسفی، علی شهاتمی، محمد احمدی، گربان محمدپور، محمد حمزه‌ای، شفیع آقامحمدیام شهرام شاه حسینی، کیارس اسدی‌گر، مهجی زاده، کیارس اسدی‌گر، مهجی از جمله بازیگران این فیلم بودند. حاضر در مراسم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید