سالانه بیش از 360 هزار جنین قربانی «خودکشی» می‌شوند.


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884362

در حالی که آمار روزانه سقط جنین در ایران 1000 مورد است و با یک حساب سرانگشتی می توان گفت که تعداد سقط جنین سالانه به 360 هزار مورد می رسد که بسیج جامعه پزشکی در نظر دارد با اجرای «پروژه روح» از این میزان خودکشی جلوگیری کند. “.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آشرامون، زنگ خطر پیری جمعیت دغدغه هر کشوری است و به یک معضل تبدیل شده است، به طوری که طبق آمار منتشر شده روزانه 1000 سقط جنین در کشور انجام می شود که تنها 10 درصد آن پزشکی است.

شرایط فعلی این است که همه چیز از یک فراموشی شروع شد، در اواخر دهه 1960 تصمیم گرفتیم جمعیت کشورمان را کاهش دهیم، یعنی نرخ زاد و ولد را از حدود 7 نوزاد به ازای هر مادر به 4 نوزاد کاهش دهیم. همه برای اجرای این تصمیم آستین ها را بالا زدند و خوشحال شدند، حتی سازمان ها و نهادهای بین المللی هر از چند گاهی به ما دست می زدند و جایزه می دادند تا اینکه کاهش رشد جمعیت ما به گوش جهانیان رسید و هیچ کشوری حتی نتوانست به ما نزدیک شود. .

در اواخر دهه 1980، وقتی به آمارها نگاه می‌کردیم، متوجه شدیم که به سرعت در حال حرکت به سمت پایین شیب تلق پیری هستیم و جمعیت پیری را تجربه کردیم. طبق گزارش سازمان ملل در سال 1430 یک سوم جمعیت ایران پیر می شوند، یعنی از هر سه نفر یک نفر بالای 60 سال سن دارد.

آمار روزانه سقط جنین در ایران نزدیک به 2000 مورد است!

این در حالی است که امیرحسین بانکی پور، رئیس کمیسیون ویژه دستاوردهای جمعیت و خانواده 12 آبان 1400 مجلس، آمار روزانه سقط جنین در ایران را نزدیک به 2000 مورد یعنی 700 هزار مورد در سال تخمین می‌زند و می‌گوید: «آمار رسمی سقط جنین در ایران است. ارائه نشده است، اما آمار مطالعه وزارت بهداشت نشان می دهد که با احتساب انواع سقط جنین (سقط خود به خود، سقط موقت، سقط درمانی، سقط جنایی) روزانه نزدیک به 2 هزار سقط جنین در کشور داریم.

با این تفاسیر و آمارها، کاهش ازدواج و به دنبال آن کاهش چشمگیر زاد و ولد، زنگ خطر سالمندی جمعیت را برانگیخت، مشکلی که دولت را مجبور به تهیه و تصویب قانونی برای ارتقا و حمایت از خانواده و جوانان کرد. جمعیت.

«قانون حمایت از خانواده و جوانان» مصوب شورای اجرای اسلامی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ابلاغ شد.

این قانون در جلسه بیست و چهارم مهرماه 1400 کمیسیون تلفیق طرح جوانان جمعیت به تصویب شورای نگهبان رسید.
قانونی که با هدف پایان دادن به مشغله های جمعیتی و زایمان و حمایت از خانواده و جوانان جمعیت، مشوق هایی مانند تسهیل اشتغال، مسکن و تامین فضای مناسب برای مادران و فرزندان، آموزش مادران، حمایت از مادران باردار، مقابله با پدیده سقط جنین، ارائه سیاست کلی برای جمعیت و در نهایت درمان ناباروری.

طرح ویژه بسیج جامعه پزشکی کشور در راستای «ایران جوان بمانیم»

فاطمه کمیلی رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر «افزایش نسل و جوان سازی نیروی کار کشور و چاره اندیشی برای نجات کشور از شر آینده وحشتناک پیری جمعیت» گفت: امداد و نجات کودکان سقط شده در چهار نقطه استان در یک ماه آینده برای مقابله با سقط جنین کودکان سالم توسط والدین راه اندازی می شود.

وی هدف از تشکیل این مراکز را پیشگیری از سقط جنین عنوان کرد و افزود: یکی از اقدامات بسیج جامعه پزشکی اجرای طرح «ایران جوان بمان» است که با اجرای طرح NAFS سعی در به حداقل رساندن سقط جنین داریم. و افزایش نرخ زاد و ولد، باروری و تشویق به ما کمک کنید تا ازدواج کنیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سلمان تاکید کرد: روزانه هزار کودک در کشور سقط می شوند که از این تعداد تنها 10 درصد پزشکی هستند و مابقی به دلایل مختلف فقر فرهنگی و اقتصادی است. ، مشکلات خانوادگی و غیره

وی ادامه داد: با اجرای این طرح به مادران باردار کمک و بسته های معیشتی در 9 ماهه بارداری داده می شود.

کامیل بیان کرد: در این طرح با همکاری متخصصین زنان، ماماها و سایر کادر درمانی; تمامی افرادی که قصد سقط جنین را دارند شناسایی و به مراکز نفس در شهرستان های منطقه آورده می شوند تا با حمایت همه جانبه به خانواده کمک کنند تا کودک را نگهداری کنند و خدمات در این مرکز به صورت رایگان و همچنین برای مادران ارائه می شود. زنان باردار تصمیم درست بگیرند.

این مسئول تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح تحقق هر چه بهتر در گروه خیرین حامی موضوع افزایش جمعیت است.

کمیلی گفت: مرکز درمان تنفسی زاهدان در دانشکده پرستاری مامایی در اسرع وقت، مرکز درمانی زابل در بیمارستان امیرالمومنین، مرکز درمانی ایرانشهر در بیمارستان ایران و مرکز مشاوره مادران سلامت چابهار تا یک ماه آینده افتتاح می شود. .


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید