سالانه 1800 زن در آمریکا کشته می شوند


ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880612

کاظم غریب آبادی با بیان اینکه سالانه بیش از 4000 نفر در زندان های آمریکا جان خود را از دست می دهند، گفت: وی گفت: از یک سو سالانه شاهد 1800 قتل زن در آمریکا هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل و حقوق بشر دستگاه قضایی در همایش «کشف حقوق بشر آمریکایی» که امشب در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، با اشاره به جنایات آمریکا گفت: : 135000 زن ارتش آمریکا به مدت 10 سال مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند. آیا این احترام به حقوق زنان است که آمریکا مدعی آن است؟!

وی ادامه داد: بیش از 500 هزار زن در ارتش آمریکا طی 10 سال گذشته شکایت آزار جنسی را ارائه کرده اند.

قریب آبادی تاکید کرد: سالانه بیش از 4 هزار نفر در زندان های آمریکا جان خود را از دست می دهند. از سوی دیگر، ما شاهد 1800 مورد زن کشی در آمریکا هستیم.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به فروش سلاح به کشورها توسط آمریکا یادآور شد: طی 40 سال گذشته به طور میانگین 35 هزار نفر بر اثر خشونت های مسلحانه جان خود را از دست داده اند.

غریب آبادی گفت: 15 کشور از جمله آمریکا صدام را به سلاح شیمیایی مسلح کردند. آنها باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه ایران بزرگترین قربانی تروریسم است، افزود: بیش از 12 هزار نفر از مردم ما به دلیل استفاده از سلاح های شیمیایی شکنجه شده اند.

غریب آبادی ادامه داد: کشورهایی که نظام سلطنتی و سلطنتی دارند برای ما شعار حقوق بشری می دهند! البته درد آنها حقوق بشر نیست.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه افزود: آمریکا و کشورهای غربی از حقوق بشر برای استانداردسازی، مفهوم سازی و ترویج فرهنگ خود استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: تحمیل الگو به کشورهای دیگر به عنوان حقوق بشر قابل قبول نیست.

قریب‌آبادی تاکید کرد: برخی کشورهایی که حقوق بشر را نقض می‌کنند مورد انتقاد قرار نمی‌گیرند زیرا مورد حمایت آمریکا و غرب هستند و هیچ گزارشی علیه آنها داده نمی‌شود و هیچ قطعنامه‌ای علیه آنها صادر نمی‌شود.

انتهای پیام؛

دیدگاهتان را بنویسید