پیشرفت جامعه نیازمند یک جامعه کتابخوان است/ 20 نفر از 1800 نفری که در کتابخانه های عمومی لنده فعال هستند.


ساعت: 16:25
تاریخ انتشار: 20/08/1401
کد خبر: 1910133

لنده قبل از خطبه های نماز جمعه گفت:

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان لنده گفت: پیشرفت روزافزون جامعه نیازمند جامعه کتابخوانی با اطلاعات قوی در حوزه کتابخوانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس سید زکریا تقوی نژاد در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه لنده گفت: اگر جامعه ای می خواهد پیشرفت کند باید با اطمینان از تاریخ خود پاسداری کند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنده گفت: امروزه دسترسی به اطلاعات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی برای همه شهروندان فراهم است.

وی بیان کرد: شهروندانی که امکانات لازم برای توسعه مهارت های سواد اطلاعاتی را دارند می توانند در پیشرفت جامعه مشارکت داشته باشند.

تقوی نژاد تاکید کرد: مجموعه کتابخانه ها حافظه جامعه را شکل می دهد، همانطور که مردم بدون حافظه نمی توانند زنده بمانند، جامعه نیز بدون حافظه نمی تواند زنده بماند.

وی تصریح کرد: شهروند آگاه، تحصیلکرده زمینه ساز پیشرفت و توسعه کشور است.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان لنده گفت: کتابخانه یک نهاد اجتماعی است که سازوکار اساسی ذخیره، حفاظت و انتشار دانش و اطلاعات را فراهم می کند.

وی همچنین تاکید کرد: شهرستان لنده دارای دو کتابخانه عمومی نهادی است، یک کتابخانه در حال ساخت در روستای ایدنک و یک کتابخانه که در دهستان موگرمونت در شرف تاسیس است.

تقوی نژاد گفت: مجموع منابع موجود در کتابخانه های عمومی اعم از کتاب و نشریات 30 هزار و 835 نسخه است که در سال گذشته 8 هزار و 681 عنوان کتاب به امانت گرفته شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: تا امروز بیش از یک هزار و 825 ​​عضو فعال در کتابخانه های عمومی داریم که به طور مستمر از ظرفیت کتابخانه های عمومی نهایت بهره را می برند.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان لنده گفت: ثبت نام رایگان در کتابخانه های عمومی از 3 آبان ماه انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید