سالانه 4 میلیون ماموریت اضطراری به منازل مردم انجام می شود/ 85 آمبولانس در حوادث اخیر آسیب دید.


ساعت: 17:40
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900646

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سالانه 4 میلیون ماموریت اورژانس به منازل مردم انجام می شود که این نشان از ارتباط و اعتماد مردم به اورژانس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر میادفر رئیس سازمان امداد و نجات کشور در همایش تخصصی حفاظت غیرعامل در نظام سلامت شمال شرق کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد، گفت: 4 میلیون ماموریت اورژانس انجام شد. هر سال به خانه های مردم می روند که نشان دهنده ارتباط و اعتماد است.

وی با بیان اینکه اورژانس در آن سوی مرزها حافظ و ناجی جان انسان ها هستند، اظهار داشت: در حوادث اخیر در کشور شاهد بوده ایم که دشمن به دنبال تضعیف اعتماد بین مردم و اورژانس است چرا که او ترس ها به آن اعتقاد داشتند

وی با اشاره به اینکه در حوادث اخیر حدود 85 دستگاه آمبولانس در استان های مختلف کشور آسیب دیدند و از خدمت خارج شدند، افزود: متاسفانه حدود 10 نفر از همکاران ما نیز مجروح شدند.

رئیس سازمان امداد اورژانس کشور گفت: خسارت وارده به اورژانس منجر به اختلال در خدمات رسانی به مردم شده است و حمله به آمبولانس ها در ماموریت مردمی که از بیماری رنج می برند یکی از بدترین هاست. اعمالی که از سوی دشمنان شاهد آن هستیم.

وی برنامه ریزی، رسیدگی و مراقبت از زیرساخت های نظام سلامت در حوزه حفاظت غیرعامل را موضوعی بسیار مهم عنوان کرد و گفت: بی توجهی و بی احتیاطی در این زمینه سلامت و جان هموطنان را به خطر می اندازد که باید بیش از این باشد. همیشه نسبت به این موضوع حساس و مراقب بود.

او سایبرنتیک، بیولوژیکی و غیره را فهرست کرد. مشکلات را از موضوعات مهم در حوزه حفاظت غیرعامل در نظام سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه زیرساخت ها و منابع انسانی یکی از مهم ترین طرح های اقتضایی است.

همچنین میادفر در حاشیه این همایش اورژانس استان خراسان شمالی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به پراکندگی جمعیت در مناطق صعب العبور باید بتوانیم این خدمات را در این مناطق گسترش دهیم. با توسعه منابع

وی با اشاره به تامین دو دستگاه خودرو موتوری برای ناوگان اورژانس استان افزود: تامین یک واحد دیگر نیز به زودی انجام می شود تا مردم استان از خدمات اورژانس بهره مند شوند.
لازم به ذکر است شرکت در همایش حفاظت غیرعامل نظام سلامت، بازدید از اورژانس های شماره یک و دو بجنورد و اورژانس بیمارستان های امام علی (ع) و امام حسن (ع) از جمله مواردی بود. برنامه سفر رئیس سازمان اورژانس کشور در خراسان شمالی.

دیدگاهتان را بنویسید