سال هاست که منابع آذربایجان را غارت می کنید / بس است یا همه یا هیچ!

ساعت: 15:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790839

اللهوردی دهگانی به سخنان دیروز همکار رفسنجانی واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اللهوردی دهگانی در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار نمایندگان آذربایجان با وزیر صمت در روز دوشنبه گفت: در این جلسه نمایندگانی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل حضور داشتند و احیای حقوق اجتماعی و دولتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. قانون شهرستان ورزکان از شرکت ملی مس است که در این مورد توسط آن شرکت مورد بی توجهی قرار گرفت و کشته شد.

وی افزود: در این جلسه درباره میزان کمک های تراکتورسازی یا سایر تیم های آذربایجان صحبتی نشد. آنچه در این جلسه بررسی و ثبت شد این بود که مقرر شد سهم ورزقان در شرکت ملی مس مشخص شود. در این راستا مقرر شد طی هفته آینده گزارشی از حقوق قانونی و دولتی شهرستان ورزکان توسط شرکت ملی مس و هزینه های انجام شده تهیه و مستندات ارائه شود.

دهقانی گفت: شرکت ملی مس تاکنون حق ما را پرداخت نکرده و آن را به تاخیر انداخته است. بسیاری از مدیران عامل شرکت ملی مس که متاسفانه نقش «مدیریت اختلاف» را بر عهده گرفتند و نتوانستند به تعهدات پرداختی خود عمل کنند، حقوق مس سونگون بی اثر ماند.

نماینده مردم ورزکان و هاروانا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنها شرکت مس هر ساله طبق سنوات گذشته حق مردم ورزکان و آذربایجان را تضییع می کنند و متاسفانه به این حق عادت کرده اند. بیش از دو دهه است که منابع شهر ورزکان (کنسانتره مس مولیبدن، محتوی طلا و نقره) غارت شده و حقوق اولیه قانونی شهر پرداخت نشده است. کجاست این عدالت و انصاف؟

دهگانی همچنین به اظهارات جلالی همکار رفسنجانی خود در مجلس واکنش نشان داد و گفت: نماینده رفسنجانی به جای این صحبت ها باید از مردم و مسئولان آذربایجان عذرخواهی کند. او مس را متعلق به خود می داند و به عنوان یک قوم عمل می کند که این با شخصیت والای مردم آذربایجان در تضاد است، زیرا ملت ما به همه اقوام احترام می گذارد و نسبت به وطن خود عرق ریزان است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت ملی مس حامی 17 تیم کرمانی در رشته های مختلف است و 4 تیم در لیگ برتر و دسته اول فوتبال دارد. اگر کمک به تراکتور مشکل ساز است چرا از این تیم ها حمایت می شود؟ ما تیم های مس را جزو سرمایه های کشور می دانیم و حرف ما این است که باید عدالت اجرا شود. خوردن به اندازه کافی، یا همه یا هیچ!

وی گفت: اعلام کرده ایم که مس باید مالک تراکتور شود و هزینه های این تیم را تقبل کند. البته اگر حقوق بگیریم نیازی به این کار نداریم و خودمان می توانیم انجام دهیم. متأسفانه برخورد نماینده رفسنجان قومیتی است و باید این نگاه را ملی کند تا به این تنش در جامعه دامن نزند.

نماینده ورزکان در خاتمه به نماینده رفسنجان گفت: آقای جلالی که لباس روحانیت و پیامبری بر تن دارند باید پاسخ دهند که چقدر راضی هستند که حق مردم ورزکان و آذربایجان پایمال شود و مردم این منطقه در فقر زندگی خواهد کرد. حقوق از دست رفته این افراد را چگونه توجیه می کنند؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید