52 سال جنایت و ظلم پهلوی در ایران / کشتار مردم و غارت منافع کشور بخشی از جنایات رژیم ستمشاهی بود.

ساعت: 08:49
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802846

امیری گفت: کشتار مردم و غارت منافع کشور جزء جنایات رژیم سرکوبگر است که می توان آن را کشتار مردم در مسجد گوهرشاد در دفاع از حجاب و عفاف دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی حیدر امیری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: تاریخ ۵۲ ساله خاندان پهلوی مملو از جنایات و جنایات فراوانی است که به صورت فیزیکی و یا مزدور دولت های انگلیس، آلمان و آمریکا علیه مردم ایران انجام شده است.

وی افزود: جنایات زیادی در دوران رضاشاه صورت گرفت که از جمله آنها می توان به کشتار مردم بیگناه، نابودی ایلات و عشایر در برخی استان ها از جمله استان لر اشاره کرد، علاوه بر این جنایات و کشتارهای وحشیانه، تخریب کشاورزی نیز از جمله آنهاست. و دامپروری از دیگر ظلم های این خانواده ستمگر است.

کر تحلیلگر سیاسی غرب آسیا: پس از خیانت رضاشاه سرنگون شد و پس از آن پسرش محمدرضا شاه قدرت را در دست گرفت که یکی از مهمترین جنایات محمدرضا پهلوی، ارزان فروشی نفت به دولت های غربی و انباشت پول و اموال در خارج از بانک ها، به ویژه در ایالات متحده.

امیری گفت: در زمان رژیم پهلوی خبری از توسعه امکانات در کشور نبود و خاندان پهلوی برای منافع خود کار می کردند. در طول سالیان حکومت پهلوی، ساخت راه‌آهن، جاده‌ها و تأسیسات عمومی باعث نشد که خاندان پهلوی پول و ثروت خود را در بانک‌های آمریکایی محاسبه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین توهین و خیانت به ملت ایران این بود که وقتی نیروهای آمریکای غربی به ایران آمدند حق وحشی گری داشتند که این جنایات و اهانت به ملتی که هزاران سال تمدن دارد هرگز نخواهد بود. فراموش شود

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا گفت: کشتار مردم در مسجد گوهرشاد در دفاع از حجاب و عفاف نمونه دیگری از جنایات پهلوی، تبعید امام خمینی (ره)، کشتار دانشجویان و مردم عادی از سال 42 تا 57 و قیام ها از جمله 17 سپتامبر و 7 ژانویه در تاریخ ماندگار هستند و فراموش نمی شوند.

امیری گفت: در زمان رژیم پهلوی این خاندان حافظ اسرائیل و اسرائیل حافظ منافع آمریکا بودند و می توان خدمات خوب دولت پهلوی آمریکا و اسرائیل را دید که خیانت به دین و اسلام از سوی حکومت ستمگر.»

وی تصریح می کند: عزم ملت ایران برای ریشه کن کردن خاندان پهلوی باعث شد که محمدرضاشاه در دی ماه 1357 فرار کند و میلیاردها دلار از منافع کشور را غارت کند، اما در نهایت این ملت به رهبری امام (ره) در 31 بهمن 57. پیروز شد و دست دزدان از منافع کشور قطع شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید