سال گذشته بازار سهام 2 ماه رشد کرد به اندازه 2 سال

ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801621

علیرضا نصرتی فر گفت: بورس در سال گذشته حدود 2 ماه در 2 سال رشد داشت و اکنون رشد آن با سرعت کم ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیر منطقه ای بورس البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: هر بازاری مردد است، رشد شاخص بورس در سال گذشته بیش از حد انتظار بود.

علیرضا نصرتی فر ادامه داد: سال گذشته بورس در حدود 5 ماه حدود 5 ماه رشد داشت و اکنون رشد آن با سرعت کم ادامه دارد.

وی افزود: در ابتدای سال 99 شاخص بورس 500 هزار بود و اکنون که در عدد 1400 هستیم، این شاخص 1.3 میلیون است و به طور متوسط ​​طی 2 سال روند نزولی محسوسی نداشته است.

مدیرکل بورس منطقه ای البرز گفت: افزایش اولیه شاخص بورس طی دوره 5 ماهه بسیار شدید بود و متاسفانه این روند نزولی در بلندمدت اصلاح خواهد شد.

نصرتی فر گفت: روند ورود البرزی ها به بورس مانند سایر استان ها کند شده است.

وی ادامه داد: بورس در حال انقباض است و این نشان می دهد که بازار از استقبال کمتری برخوردار است به طوری که در این مدت معاملات کمتری داشته ایم.

مدیر بورس منطقه البرز افزود: ورود و خروج بورس کمی متفاوت است زیرا این بازار بازدهی بلندمدت دارد.

نصرتی فر گفت: اکنون در بورس افرادی که با علم وارد شده اند سودهای بسیار خوبی کسب کرده اند و هیچ گاه متضرر نشده اند.

وی ادامه داد: زمانی که فردی وارد بورس می شود و با روند نزولی شاخص مواجه می شود، بلافاصله تصمیم می گیرد که بازار را ترک کند تا اگر ماه ها شاخص بورس ممکن است سقوط کند، آسیب بیشتری نبیند، اما ناگهان همان شاخص رشد بسیار خوبی پیدا می کند. .

مدیر بورس منطقه ای البرز گفت: دانش برای سرمایه گذاری در بورس بسیار مهم است و کارگزاران حرفه ای بورس در این بازار معامله می کنند اما بیشترین ضرر را افرادی متحمل می شوند که بدون آموزش وارد این نوع سرمایه گذاری می شوند.

نصرتی فر گفت: مردم ایران احساساتی هستند و وقتی بازار رشد می کند با هیجان وارد می شوند و با اولین تخفیف تصمیم به خروج می گیرند و عده ای متحمل زیان هنگفتی می شوند.

وی افزود: منطق سرمایه گذاری در بورس این است که با قیمت های پایین وارد و با قیمت های بالا بیرون بروند اما سرمایه گذاران به دلیل اینکه آموزش کافی نمی بینند برعکس عمل می کنند.

مدیر منطقه ای بورس البرز ادامه داد: اکنون روند بورس کاهش یافته و قیمت های پایه در نوسان است و بهترین زمان برای سرمایه گذاری در این نوع معاملات است اما ذینفعان این بار وارد این بازار نمی شوند و زمانی وارد می شوند که قیمت ها وارد شوند. رسیدن به اوج. “

نصرتی فر تاکید کرد: برای ورود به بورس باید منطقی وارد و خارج شویم، نمی توان با احساسات و هیجان وارد این بازار شد و به کارایی رسید.

وی گفت: کارشناسان معتقدند بازارهای موازی تعامل دارند و من این تاثیر را کمتر می بینم، زیرا اگر مردم بورس را خوب بشناسند و با علم وارد شوند، هرگز پول خود را در بازار سکه و طلا سرمایه گذاری نمی کنند.

مدیر منطقه ای بورس ادامه داد: اگر بورس را با طلا مقایسه کنیم، می بینید که اگر سکه طی ده سال 5 برابر شده باشد، شاخص بورس 115 برابر شده است.

نصرتی فر افزود: بورس یک بازار کاملا حرفه ای است و برای حرفه ای بودن باید برای کسب تجربه آموزش دید و اگر این توانایی را نداریم باید از صندوق های سرمایه گذاری و قراردادهای سبدگردانی استفاده کنیم.

وی گفت: سرمایه گذاری در بورس مدت هاست که به تعویق افتاده است، بنابراین اگر پول مازاد و استفاده نشده دارید وارد آن بازار شوید.

این کارمند در خاتمه خاطرنشان کرد: ساعات آموزشی در سازمان بورس رایگان است، داوطلبان باید در این دوره ها شرکت کرده و وارد این نوع بازار دانش شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید