سال گذشته 100 درصد مسئولیت مراکز درمانی یزد را بر عهده داشتیم که نیاز به انتقال خون داشتند.


ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819650

تکوایی مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: سال گذشته به 100 درصد درخواست ها به مراکز انتقال خون پاسخ دادیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقی تقوایی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به استقبال خوب مردم یزد از اهدای خون گفت: سال گذشته 52 هزار و 465 نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 43 هزار و 790 نفر موفق به اهدای خون شدند. خون ریزی.

مدیرعامل انتقال خون یزد ادامه داد: از این تعداد 97 درصد مرد و مابقی زن، 65 درصد اهداکنندگان مستمر، 24 درصد باتجربه و مابقی اهداکنندگان بار اول هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد اهداکنندگان خون نسبت به مدت مشابه قبل 11 درصد افزایش یافته است، افزود: در این مدت 82 هزار واحد خون و فرآورده های خونی به مراکز درمانی استان و بیش از 3 هزار واحد خون به استان های همجوار اعزام شده است. .

تقوایی با بیان اینکه میانگین اهدای خون در کشور 25 در هزار نفر است، گفت: در استان یزد به ازای هر هزار نفر 37 نفر خون اهدا می کنند که نشان دهنده مشارکت خوب یزدی ها در بحث اهدای خون است.

وی با اشاره به اینکه یزد یکی از مراکز درمانی کشور است و 40 درصد اشتغال استان مربوط به بیماران استان های همجوار است، افزود: .

مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 712 واحد آفرزیس پلاکتی به مراکز درمانی اهدا شده است، گفت: نیاز به خون و فرآورده های خونی ثابت است. از شهروندان دعوت می کنیم برای حفظ ذخایر خون به صورت ماهانه خون اهدا کنند. ماه مبارک رمضان هم باید در برنامه آنها باشد.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید