سامانه بارشی استانی فعال تا روز سه شنبه/ شدیدترین بارش امشب

سامانه بارشی استانی فعال تا روز سه شنبه/ شدیدترین بارش امشب

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی حاکم بر استان تا صبح سه شنبه فعال است و حداکثر بارش از امشب تا صبح دوشنبه خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، زهرا عنایتی در گفت و گو با توجه به شرایط جوی حاکم بر استان خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، افزایش شدت باد و در برخی نقاط وزش باد شدید، وزش باد شدید را شاهد بوده ایم. بارندگی و اراده نیز وجود دارد، رعد و برق، سیل جاده و آب جاری.

وی از احتمال طغیان رودخانه ها در مناطق در معرض خطر استان تا عصر امروز خبر داد و گفت: پس از آن به دلیل تقویت جریانات شمالی، در بیشتر مناطق استان و در استان بارندگی به صورت برف خواهد بود. مناطق مستعد کولاک با تشکیل مه میدان دید کاهش می یابد و لغزنده بودن جاده ها و اختلال در سیستم حمل و نقل استان رخ می دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی این سامانه را تا صبح روز سه شنبه فعال دانست و افزود: حداکثر بارندگی بین امشب تا صبح دوشنبه خواهد بود. دمای هوا تا صبح روز سه شنبه در سراسر استان کاهش می یابد و تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

عنایتی گفت: کمینه دمای شبانه در مناطق سردسیر استان تا 10 درجه زیر صفر پیش بینی می شود. تراز اخطار زرد شماره 78 و تراز نارنجی شماره 79 نیز در خصوص سامانه فوق صادر شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در 24 ساعت گذشته شهرستان کلات نادری با کمینه دمای منفی 3 درجه و تایباد با 27 درجه گرم ترین شهرها بوده اند.

عنایتی با بیان اینکه نوسانات دمایی شهر مشهد بین 2 تا 18 درجه بوده است، گفت: پیش بینی می کنیم در گرم ترین ساعات به 12 درجه و در سردترین ساعات به یک درجه برسد. بیشترین سرعت وزش باد از تایباد با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت و بیشترین بارندگی از شهرستان های درگز و کوچان با 9 میلی متر گزارش شده است.