ساپینتو فوتبال شناور را دوست دارد و به تیم روحیه جنگندگی می دهد/ با دیدن این بازیکنان دلم برای بازی تنگ شده است!


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883864

مربی تیم فوتبال استقلال گفت: وقتی می بینم این بازیکنان تیم تلاش می کنند دلم برای بازی تنگ می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ خسرو حیدری، دستیار ایرانی ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال در حضور ساپینتو و همکاری با این سرمربی پرتغالی به تشریح شرایط استقلال پرداخت که در ادامه توضیح داده می شود.


* خسرو حیدری را با پیراهن شماره 2 در بازی های استقلال هم دیده ایم اما امسال دستیار آقای ساپینتو هستید و وارد دوران مربیگری شده اید.

به عنوان فردی که 10 سال از دوران فوتبالم را در استقلال به عنوان بازیکن گذراندم، افتخار بزرگی است که بار دیگر به عنوان عضوی از کادرفنی به این باشگاه خدمت کنم. بعد از اینکه مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه از من خواست که به عنوان دستیار ساپینتو در کنار تیم باشم، مدتی فکر کرد، بنابراین اگر می خواهم وارد کار مربیگری شوم باید با برنامه و هدف باشد و بتوانم. برای کمک به تیم مورد علاقه ام

بعد از آن تصمیم گرفتم با خود ساپینتو صحبت کنم و ببینم دقیقاً از من چه می خواهد و افکار ما چقدر به هم نزدیک است. خوشبختانه صحبت من با او بسیار مثبت بود. اطلاعات کافی برای من وجود داشت. او با دیدی باز و رویکرد مثبت از من خواست تا به کادر فنی بروم و به تیم استقلال کمک کنم. بعد از صحبت و شرح وظایفم و راه هایی که می توانم کمک کنم، پذیرفتم به عنوان دستیار او در استقلال کار کنم و از این بابت بسیار خوشحالم.


* به حضور 10 ساله خود به عنوان بازیکن در استقلال اشاره کردید، فضای کاری مربی چقدر با بازیکن متفاوت است؟

من با چند بازیکن فعلی استقلال مثل سجاد شهبازادا، سید حسین حسینی و روزبه چشمی همبازی و کاپیتان بوده ام. من رابطه نزدیکی با بچه های تیم دارم. البته کار به عنوان کارمند بسیار مسئولیت پذیرتر است و نیاز به دقت و برنامه ریزی بیشتری دارد. البته با انگیزه ای که از این بازیکنان می بینم، امید زیادی به آینده دارم. همه بازیکنان تمام تلاش خود را می کنند تا برای رقابت های لیگ آماده شوند و البته باید به انگیزه بالای ساپینتو اشاره کنم که تلاش زیادی می کند تا بازیکنان را تا مرز آمادگی پیش ببرد.

در کل باید بگویم وقتی می بینم بازیکنان تلاش می کنند دلم برای بازی تنگ شده است. (می خندد) من خودم سال ها در این باشگاه بازی کرده ام و روحیه و روحیه بازیکنان ایرانی را می شناسم. آمده ام تا یاد بگیرم و به کادر فنی کمک کنم تا بهترین ها را برای باشگاه رقم بزنند. همچنین من با همه بچه ها دوست هستم. من با برخی از آنها بازی کردم. الان به عنوان مربی به همه بازیکنان احترام می گذارم، اما در زمین فوتبال خیلی جدی هستم و تعارف نمی کنم.


* تو یکی از بهترین دفاع راست و هافبک تاریخ استقلال بودی، نظرت در مورد بازیکنانی که در این پست ها بازی می کنند چیست؟

همه بازیکنان استقلال کیفیت بسیار بالایی دارند. حردانی بازیکن جوان و فوق العاده ای است. یاماگا پارسال نشان داد که چقدر باهوش و خطرناک است و میرزایی در لیگ گذشته و تمرینات نشان داد که کیفیت بسیار خوبی دارد. فکر می کنم هر سه بازیکن توانایی های بسیار بالایی دارند که به استقلال کمک می کند. به همین ترتیب، افراد دیگری در پست های دیگر که بسیار توانا هستند.


* کمی در مورد کار با ساپینتو، تمرینات و روحیه او صحبت کنید.

در طول دوران بازیگری ام با مربیان زیادی کار کرده ام و ساپینتو اولین کسی است که به عنوان دستیار با او کار کردم. باید صادقانه بگویم که او روحیه جنگندگی زیادی را به تیم می آورد که برای من قابل توجه است. ساپینتو تیم را به خوبی می شناسد و مشخص است که قبل از شروع تمرین بازی ها را به خوبی تماشا کرده و با بازیکنان آشناست.

ساپینتو در تمرینات بسیار جدی است و در عین حال با بازیکنان صمیمی است. به نظر من رابطه بسیار خوبی بین او و بازیکنان ایجاد شده است که می تواند در آینده به تیم کمک کند. از طرفی بیوگرافی خوب او نشان می دهد که مربی باتجربه و ماهری است. او تجربه مربیگری در سه قاره را دارد و به مرور زمان درک متقابل بازیکنان و کادر فنی بیشتر می شود و تفکر تاکتیکی آنها بهتر اعمال می شود. با اینکه سخت گیر است اما رابطه خوبی با بازیکنان حفظ می کند و با هم دوست شدند. من بسیار خوشبین هستم که بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.


* در مورد فینال حرف خاصی برای گفتن ندارید؟

البته هر فصلی با فصل های قبل فرق می کند، اما چیزی که از ساپینتو می بینم علاقه او به فوتبال است. انشاالله با نمایش های مخاطب پسند بتوانیم موفقیت های چشمگیری برای استقلال کسب کنیم. مطمئنم در این راه نه تنها مدیریت و بازیکنان بلکه هواداران هم به استقلال و او کمک خواهند کرد. اتحاد لازمه موفقیت است و تیم ما امروز بیش از هر زمان دیگری به حمایت و همدلی هواداران عزیزمان نیاز دارد. هواداران استقلال با حمایت آنها می توانند مثل همیشه به افزایش اعتماد به نفس بازیکنان کمک کنند و تیم جوان ما را چند قدم به جلو ببرند. انشاالله با همدلی و اتحاد بتوانیم تیم خوبی را برای مسابقات لیگ برتر آماده کنیم و دل هواداران را شاد کنیم.

همچنین از مدیریت باشگاه تشکر می کنم که تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا بازیکنان و کادر فنی با شرایط کافی و تمرکز و آرامش تمرینات تدارکاتی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید