“دلم برای ماهیگیرم تنگ شده!” / چرا ساخت سریال شهید صیاد شیرازی ده سال طول کشید؟!


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820944

گزارش دانا به بهانه سالگرد شهادت صیاد شیرازی;

ده سال از آغاز پروژه ساخت سریال شهید صیاد شیرازی می گذرد و تاکنون دو تهیه کننده این کار را برعهده گرفته اند، اما ساخت سریال همچنان در مظلومیت خود شهید روی زمین است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در آبان 1378 محمدرضا شفیعی در متنی که در فضای مجازی منتشر کرد از ساخت شهید صیاد شیرازی به عنوان تهیه کننده منصرف شد.

شفیعی در این پیام می نویسد: «ده سال پیش این روزها پس از رایزنی های فراوان و جلسات متعدد تصمیم به ساخت سریال شهید صیاد شیرازی گرفتیم. تیم تحقیق و نگارش با انگیزه و حرفه ای بود که فیلمنامه از دو دیدگاه متفاوت نوشته شد و با تایید بسیاری از کارشناسان سناریوهای ارزشمندی شکل گرفت.. در هر درجه ای؛ توفیق دوست ما نبود و تولید سریال را متوقف می کنیم. »

این لغو ساخت سریال پس از ده سال اتفاق افتاد، در حالی که قطعا با زمزمه های رسانه ای درباره ساخت این سریال توسط شفیع به عنوان تهیه کننده مشهور تلویزیون رسانه، همه این پروژه را از این مرد و گروهی دیگر می شناسند. از دستور کار آنها و یک دهه بعد ناکامی این گروه تولید تاسف زیادی را در دل مخاطبان تلویزیون بر جای گذاشت تا اینکه اعلام شد حبیب ولی نژاد به سفارش سیما خواهد رفت. بقیه رو احیا کن

حبیب ولی نژاد که پیش از این فیلم هایی چون «ایستاده در غبار» و «وضعیت مهدی» را با محوریت زندگی شهدای متوسلیان و برادران باکری تهیه کرده است، امیدوار است این پروژه موفق و رضایت بخش باشد. مخاطب به پایان خواهد رسید.


bd03ea06 a203 436c b721 8ffa9371e16f خبر خاکستری

مجید اکبرشاهی کارگردان فیلم و سریال سیمافیلم سال گذشته و در سالگرد شهادت صیاد با بیان اینکه ولی نژاد ساخت این سریال را برعهده گرفته است، گفت: بخش هایی از زندگی شهید صیاد شیرازی را در نظر گرفت. همچنین مقتل این شهید والامقام یکی از قسمت های مهم سریال است. حبیب ولی نژاد به عنوان تهیه کننده به همراه آقای حسین حسنی مدیر نویسنده جلساتی با ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار و تحقیقات دیگری را انجام دادند..

تحقیق و نگارش توسط آقای ولی نژاد تهیه کننده و گروه نویسندگی تا پایان تابستان و احتمالاً زودتر انجام شد تا به طرح اولیه برسیم. پروژه های متعددی آمده و رفته و هر بار مشکلاتی به وجود آمده است، البته این مجموعه با مجموعه مفصلی از تحقیقات انجام شده در گذشته ارائه شده است..

وی افزود: امیدواریم تا قبل از پایان تابستان هر چه زودتر به برنامه اولیه برسیم؛ البته هنوز کارگردان مشخص نشده و پس از رسیدن به طرح و فیلمنامه مشخص، قطعاً مراحل باقی مانده ادامه خواهد داشت، بنابراین این سریال در اسرع وقت به پایان تولید می رسد..

اما در این زمان که دوباره در سالگرد شهادت صیاد شیرازی در 20 فروردین 1401 قرار داریم، خبر جدیدی از ساخت این سریال منتشر نشده است، بنابراین ساخت این سریال به عنوان زندگی این بزرگوار ادامه خواهد داشت. شهید در مظلومیت


ee638e5f 3ebf 480f b636 04f6abc9f4a6 خبر خاکستری

امیر آراسته به بهانه سالگرد شهادت صیاد شیرازی در خاطره ای از همرزمان شهید نقل می کند: فردای تشییع. وقتی سر مزار شهید رسیدند، گروهی از محافظان که آنها را نمی شناختند آمدند و جلوی جمعیت را گرفتند. از حضور پاسداران معلوم شد که آقا آنجاست. گفتند ما خانواده شهید صیاد هستیم. تا گفتند ما خانواده شهید هستیم، گفتند لطفا. بعد معلوم شد که برای نماز صبح آنجا بودند.

خانواده شکارچی گفتند: خیلی زود آمدی! گفتند: دلم برای ماهیگیرم تنگ شده! چه زمانی بود؟ آقا صیاد را دو روز قبل از شهادت دیده بودند. یک روز از تشییع جنازه او می گذرد. آقا زودتر از زن و بچه اش بالای قبرش رفته بود. مثل بوسیدن تابوت یک شکارچی بود، یکی از معدود چیزهایی که هرگز نشنیده بودم در جای دیگری اتفاق بیفتد. شاید اینطور باشد، من نمی دانم. من نشنیدم که فردا صبح شهیدی سر مزارش باشد».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید