من روحیه جنگندگی و تسلیم ناپذیری دارم!


ساعت: 08:50
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894876

قهرمان سبک آزاد جوانان جهان گفت: وزن 65 کیلوگرم احتمالا سنگین ترین وزن مسابقات جهانی صربستان است اما روحیه جنگندگی و نشکنی دارم.

به گزارش خبرگزاری دانا؛ رحمان عموزادهلیلی قهرمان کشتی آزاد نوجوانان و جوانان و نماینده تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در مسابقات جهانی بلگراد صربستان در سال 2022 به کار، انگیزه، درآمد، علایق و سلیقه خود می پردازد.


* شما چند سال دارید و اهل کجا هستید؟

من 20 ساله و اهل شهرستان خلیل استان مازندران هستم.


* کشتی را از چه زمانی شروع کردید و مربیانتان چه کسانی بودند؟

خانواده ما کشتی گیر هستند و دو برادر بزرگترم فرشاد و فرزاد هم کشتی می گرفتند و برادر دوقلویم محمدعلی هم کشتی گیر است و به هر حال تا جایی که یادم می آید از 4 یا 5 سالگی به کشتی علاقه داشتم. و از سنین پایین حدود 9 سالگی به باشگاه کشتی رفتم و زیر نظر عمویم باکر محمدپور تمرین کردم و زیر نظر فرزاد که 10 سال از من بزرگتر است به تمرینات ادامه دادم.


* چه عنوان هایی دریافت کرده اید؟

البته تا رده جوانان در سطح استان مقام هایی داشتم اما در رده سنی نوجوانان وارد تیم ملی شدم و در دو دوره جهانی و یک دوره آسیایی مدال طلا گرفتم و سال گذشته در رده جوانان هم مدال طلا گرفتم. و سپس در مسابقات جهانی بزرگسالان شرکت کردم اما عنوانی کسب نکردم و امسال در مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان مدال طلا گرفتم.


* چه ویژگی هایی در کشتی گیر شدن نقش داشت؟

همه توانایی دارند و بر این اساس می توانند به مقام قهرمانی بالایی برسند و فکر می کنم از نظر قدرت بدنی و هیکل و دست و پاهای بلند و بدن کشیده خوب هستم.


* کار در صربستان را چگونه می بینید؟

وزن 65 کیلوگرم احتمالاً سخت ترین وزنه از نظر المپیکی بودن است و حریفان بسیار قدرتمندی از آسیا، اروپا و آمریکا در آن حضور دارند. البته روحیه جنگندگی و تسلیم ناپذیری هم دارم و آماده حضور در این مسابقات هستم و از تشک تسلیم نمی شوم زیرا خود را نماینده یک ملت در صربستان می بینم و به دنبال سربلندی مردمم هستم و کشور من با کسب بهترین نتایج.


* سلاح هر کشتی گیر فنون و تمرینات بدنی اوست، در این زمینه چطور کار می کنید؟

البته همه کشتی گیران تکنیک های مختلفی را بلد هستند اما برخی از فنون هوشمند هستند و عملکرد بهتری دارند، همانطور که می دانید کشتی در سطح بالا بسیار سخت است و شاید فرصتی برای اجرای یک تکنیک باشد و باید از آن استفاده کنیم. و ریسک ندارد. خوب تمرین کرده ام و از نظر بدنی آماده هستم و با توجه به حریفان و تاکتیک هایی که باید در نظر بگیرم، اگر فرصتی برای اعمال تکنیک های دیگر وجود داشته باشد، دریغ نمی کنم.


* در چه مقطعی مشغول به تحصیل هستید؟

من از دبیرستان فارغ التحصیل شدم و یک سال است که در دانشگاه ثبت نام کرده ام، البته کشتی و تمرین زمان زیادی می برد، اما علاقه مندم تا جایی که بتوانم ادامه تحصیل بدهم.


آیا به شغل آینده خود فکر کرده اید؟

در حال حاضر تنها چیزی که در ذهن من است این است که بجنگم و در آن موفق باشم، من در راه از بچه ای هستم که باید آن را به خوبی تمام کنم و تا زمانی که بدن و ذهنم اجازه دهد مبارزه خواهم کرد و قطعا هدف این است که کسب مدال طلا در بازی های المپیک و مسابقات جهانی است اما وقتی ورزش قهرمانی را تمام کنم حتما با توجه به شرایط تصمیم می گیرم و می خواهم حتی بعد از دوران قهرمانی هم فردی مفید و مفید برای مردم باشم.


* آیا سود مالی انگیزه شما برای ورود و ماندن در کشتی بود؟

کشتی به اندازه برخی ورزش ها درآمد ندارد، هرچند به نظر من این ورزشکاران هم حق دارند چنین درآمدی داشته باشند، اما فکر نمی کنم کشتی گیران یک دهم حقشان را بگیرند. با این حال من به دنبال مدال و شهرت برای سود مالی نیستم. اما اینکه بتوانم با کسب مدال باعث افتخار مردم و کشورم شوم در من احساس رضایت از خود ایجاد می کند و این هم از آنجا ناشی می شود که مردم طبیعتا دوست دارند دیگران را خوشحال کنند و کاری برای آنها انجام دهند.


* به ورزش دیگری هم علاقه داری؟

من دوست دارم برای سرگرمی فوتبال بازی کنم و همچنین هنرهای رزمی مانند MMA یا کیک بوکسینگ را دوست دارم که در آن برای رسیدن به هدف خود می جنگید. در لحظه ای که در کمپ هستیم و از امکانات داخل کمپ برای تفریح ​​استفاده می کنیم، فیلم می بینم و موسیقی گوش می دهم، اما دوست دارم با دوستانم به دل طبیعت و جنگل بروم و کنار هم بودن آدم را خوشحال می کند. به آرامی


* چه فیلم ها و موسیقی هایی را بیشتر دوست دارید؟

من به مبارزه و موفقیت خیلی علاقه دارم و به آن فیلم ها نیز علاقه خاصی دارم، اما در موسیقی بیشتر به آهنگ های احساسی و حماسی علاقه دارم.


* چه غذایی را دوست دارید؟

نمی توانم بگویم اهل غذای خاصی هستم و همه غذاها خوب هستند، اما بیشتر به غذاهای محلی مانند ته چین و میت پلو توجه می کنم.


* چه رنگی را دوست دارید؟

من به طور کلی آبی را دوست دارم و دوست دارم با یک دونده آبی با حریفانم روبرو شوم.


با چه کسی در کمپ بیشتر دوست می شوید؟

مهم نیست، من با همه رابطه خوبی دارم و به همه احترام می گذارم.


* چند ماه پیش با حسن یزدانی کشتی تمرین کردید، چطور بود؟

اول باید از حسن یزدانی به خاطر منش و اخلاقش قدردانی کنم، به هر حال تمرین خوبی بود و طراوت خاصی به ما داد.


* نظرت در مورد اردو و ترکیب فنی چیست؟

از کادر فنی قبلی و کادر فنی فعلی قدردانی می کنم، از همه کسانی که برای حضور در اینجا زحمت کشیده اند، تشکر می کنم. با نزدیک شدن به مسابقات شرایط تمرین تغییر می کند و آمادگی خوبی داریم و امیدوارم بتوانم تاوان زحمات کادر فنی و فدراسیون را بدهم و خود را سرباز کادر فنی می دانم و هر چه کادر فنی تصمیم بگیرد انجام می دهید.


* و حرف آخر؟!

همه به خود احترام می گذارند و هر فردی در جایگاه خود به خود احترام می گذارد، من هرگز خودم را با دیگران مقایسه نمی کنم زیرا کشتی گیر بوده ام یا مدال گرفته ام و احساس بهتری نسبت به دیگران ندارم، این تمام تلاش من است که می خواهم انجام دهم. بهترین نتایج را در مسابقات پیش رو داشته و امیدوارم به لطف خداوند اجر زحمات من، کادر فنی و فدراسیون زیباترین مدال باشد.

دیدگاهتان را بنویسید