ساکنان خیابان شهید رحمانی تاکستان از تقسیمات شهری محروم هستند

بر اساس ماده 2 قانون شهرسازی، حریم و حریم شهر و نحوه تعیین آنها، نظارت بر ساخت و ساز کلیه ساختمان ها و تأسیسات شهر بر عهده شهرداری است و هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در این محدوده تخلف محسوب می شود. و با متخلفین باید با احکام برخورد شود، اما از آنجایی که بخشی از درآمد شهرداری از جریمه و عوارض ساختمان است، شهرداری ناگزیر چشم خود را بر برخی واقعیت ها می بندد.

در این صورت مالکان ساختمان های غیراصولی می توانند برای پرداخت جرایم و اخذ مجوز از طریق کمیسیون ماده 100 به شهرداری مراجعه کنند که در این صورت شهرداری موظف است کلیه امکانات زیربنایی را در اختیار آنها قرار دهد.

شهر تاکستان نیز از این قاعده مستثنی نیست، به طوری که این گونه ساخت و سازها بیشتر در خیابان های سید جمال الدین اسدآبادی، خیابان شهید خیرالحرمانی و منطقه دیگری به نام ندارآباد در شهر تاکان رخ داده است.

ساخت خیابان شهید خیرالرحمانی حدود 50 سال قدمت دارد و بسیاری از خانواده های قدیمی ساکن در این خیابان دارای انشعاب شهری هستند و حتی شهرداری آسفالت و کوچه های آن را نامگذاری کرده است اما برخی خانواده ها عموماً فقیر و کارگر هستند. با وجود اینکه چندین سال است در این منطقه زندگی می کنند، اما هنوز از تفرقه خالی هستند.

آقای طاهرانی یکی از شهروندان این خیابان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از بی توجهی کارکنان به مشکلات اهالی خیابان شهید خیرالله رحمانی گلایه کرد و گفت: 700 خانوار ساکن در این منطقه در زمینه آب، برق مشارکت کرده اند. و گاز برای حدود پنج سال. و زندگی خود را سخت و دشوار.

وی افزود: با پیگیری های متعددی که اهالی داشتند، دادستان کل استان و استاندار وارد شدند و مشکلات تعدادی از شعب بلافاصله حل شد و در این مرحله نزدیک به 300 خانوار توانستند شعبه خود را دریافت کنند.

این شهروند تاکیانی گفت: 400 خانوار هنوز تصمیم نگرفته اند، بنابراین از این میزان حدود 200 خانوار موفق شده اند فقط به یکی از انشعابات آب یا برق وصل شوند اما بقیه خانواده ها هیچ انشعاب ندارند. . .

طاهرهانی بیان کرد: برای حل این مشکل بارها به استانداری، شهرداری و دادسرا مراجعه کردیم اما متاسفانه اقدام موثری ندیدیم چرا که طبق شنیده ها دادستان در حال حرکت بود و سوالات مسکوت ماندند؛ اما در این راستا هیچ مشکلی وجود ندارد. شهردار اخیراً تغییر کرده است و گفته است در حال حاضر کنترل چندانی بر مسائل ندارد و اعضای شورا می‌گویند که قدرت و اختیار زیادی ندارند. از سوی دیگر، استاندار تنها به وعده ها بسنده می کند; اما چه کسی پاسخگوی مشکلات مردم خواهد بود؟!

این شهروند تاکستانی ادامه داد: برخی از ساختمان های این خیابان حتی پنجاه سال قدمت دارند و به موقع به انشعابات متصل شده اند اما ساختمان های نوساز که پنج سال از عمر آنها می گذرد به هیچ یک از انشعاب ها متصل نشده است. بیشتر. “

وی اذعان داشت: حدود 5 سال است که در این منطقه زندگی می کنیم اما همچنان با مشکل آب، برق و گاز دست و پنجه نرم می کنیم. زندگی در محدوده شهر، اما نداشتن امکانات رفاهی شهری که حق همه شهروندان است، بسیار آزاردهنده است.

طاهرهانی اذعان داشت: اگر این منطقه غیراصولی و غیرقانونی است چرا شهرداری در سال های اخیر از ابتدا ساخت و ساز را متوقف نکرده و یا اینکه چرا زیرسازی و آسفالت این خیابان توسط شهرداری انجام شده و حتی کوچه ها نام گذاری شده است. هیچ همکاری وجود ندارد؟”

761ef8f1 1400 424b b073 2cc3e9be4ea9 خبر خاکستری

وی گفت: در حال حاضر از سیلندر گاز برای آبگرمکن، آبگرمکن و اجاق گاز استفاده می کنیم و برای آب و برق باید از محله همسایه با هم استفاده کنیم.

این شهروند تاکستانی تصریح کرد: سوال ما از مسئولان این است که چند سال دیگر مردم خیابان شهید رحمانی تاکستان باید این مشکلات را تحمل کنند؟ متأسفانه فاصله طبقاتی دولت و مردم هیچ تلاشی برای رفع مشکلات دهک های پایین انجام نداد.

طاهرهانی افزود: اکثر ساکنان این منطقه را قشر فقیر و زحمتکش جامعه می دانند که به دلیل شرایط اقتصادی از زندگی در این منطقه با چنین امکاناتی امتناع کرده اند و اینطور برداشت می شود که بسیاری از افراد مستاجر نیز هستند.

این شهروند تاکستانی گفت: در شرایطی که دورافتاده ترین روستاها نیز از تقسیمات شهری سوء استفاده می کنند، مردم خیابان شهید رحمانی دومین شهر بزرگ استان قزوین محروم شده اند.

وی تصریح کرد: ساکنان این خیابان به دلیل نبود گاز شهری مجبور به استفاده از کپسول برای گرمایش و اجاق گاز و شوفاژ هستند که از نظر ایمنی بسیار خطرناک است.

این شهروند تاکستانی افزود: در هفته گذشته بارش شدید برف داشتیم که زندگی روزمره ما را متشنج کرد. از این رو امیدواریم مسئولان برای حل مشکلات ما وارد شوند زیرا مردم این منطقه مظلوم هستند.

طاهرهانی با بیان اینکه قیمت هر کپسول گاز 45 هزار تن است، گفت: با توجه به سردی هوا و استفاده از بخاری و شوفاژ، هر خانوار باید هر سه روز یکبار 90 هزار تن کپسول گاز بپردازد که این برآورد اثر انگشت است. میانگین مصرف هر خانوار به یک میلیون تن در ماه می رسد در حالی که همه ما از دهک های پایین با کمترین درآمد هستیم.

این شهروند تاکستانی گفت: چندی پیش با مشکل کمبود و گرانی کپسول مواجه بودیم به طوری که قیمت هر کپسول به 100 هزار تن رسید که با آمدن یک نماینده مجلس تصمیم گرفته شد اما همیشه با هر سرماخوردگی شاهد یک افزایش از 5 به 10 هزار تومان قیمت کپسول یا کمبود آن هستیم.

وی افزود: اگر شهرداری همکاری کند، مردم اگرچه قشر ضعیف جامعه هستند اما با خوشحالی هزینه ها را پرداخت می کنند، اما متاسفانه اقدامی صورت نمی گیرد.

طاهرهانی در پایان گفت: امیدواریم مسئولان شهرستان به مردم این منطقه توجه داشته باشند تا شهروندان از این وضعیت رهایی یابند که واقعا ظلم آشکاری در حق آنان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید