سایه بلوط پیر از فیلم زاگرس + کم می شود


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822350

این روزها شاهد مرگ دسته جمعی بلوط های زاگرسی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یکی از شهروندان هم استانی صبحگاهی با ارسال فیلمی به زاگرس گفت: جنگل های انبوه بلوط در منطقه زاگرس چند سالی است که از بین رفته است، لطفا کمک کنید. هیچ سازمانی به آنها علاقه ندارد!

آتش‌سوزی‌های تصادفی، آفات بلوط، انقراض تنوع زیستی زاگرس، قاچاق گونه‌های در معرض خطر و آلودگی بی‌سابقه هوا به دلیل وجود ریزگردها بخشی از آسیب‌های فراوانی است که این سرزمین کهن در سال‌های اخیر به خود دیده است.

این روزها اما شاهد مرگ دسته جمعی جنگل بلوط زاگرس هستیم. اما 6 میلیون هکتار از جنگل بلوط زاگرس کمربند حفاظتی و ریه های تنفسی کشورمان محسوب می شود که موهبتی الهی است و شرایط معتدلی را برای آب و هوای کشورمان ایجاد کرده است.

این در حالی است که جنگل های زاگرس 40 درصد آب شیرین، حفاظت از آب و خاک، تهویه هوا و 50 درصد خوراک دام و همچنین امنیت و سلامت کشور را تامین می کند. در 10 سال گذشته بیش از 1.5 میلیون هکتار یا 18 میلیون درخت بلوط 25 تا 100 درصد تحت تأثیر آفت زدگی یا خشکسالی قرار گرفته اند. اما هنوز دولت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها و مراتع در این زمینه اقدامی نکرده اند. بنابراین چنین موضوع مهمی عزم ملی و تشکیل کمیته نجات جنگل های زاگرس را می طلبد.

ویدیوی مرگ تدریجی بلوط های شهرستان باشت را تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید