سایه های لرزان بر سر دانش آموزان/ زنگ خطر توسط مسئولان پیگیری شود


ساعت: 08:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808533

فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان یکی از مهم ترین مولفه های آموزش و پرورش است، بنابراین مسئولان مربوطه باید برای رسیدگی به معضل فرسوده مدارس اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان یکی از مهم ترین مولفه های آموزش و پرورش است، اما فرسودگی برخی مدارس طی سالیان گذشته به یکی از دغدغه های اصلی دانش آموزان و والدین تبدیل شده است، به طوری که سایه سقف های گهواره ای یکی از دغدغه های دانش آموزان است. داستان هایی که سال ها تکرار شده است.

در برخی استان ها مدارس ویران شده برای دانش آموزانی که درس می خوانند کابوس است. اگرچه شیوع تاج گذاری و تعطیلی مدارس تا حدودی این مشکل را مرتفع کرده است، اما مدارس تخریب شده مشکل بزرگی است که باید توسط خیران حل و فصل شود. نیاز به حمایت ویژه دولت و مقامات دارد.

بدون شک مدارس فرسوده و نیازمند تعمیر مشکل بزرگی است که آینده را در هاله ای از عدم اطمینان فرو خواهد برد.


e9d08682 44e4 4c2c 9a94 2f9fa6844af0 خبر خاکستری

از دیرباز نگرانی دانش‌آموزان و والدین در مورد سقف‌های لرزان که در طول زمان فرسوده شده‌اند، ابراز شده است و مدارس نیاز به تعمیر یا بازسازی دارند. که به لطف دستان سخاوتمندانه خیران ساخته شده است، اما تعداد زیاد مدارس فرسوده قطعا نیازمند برنامه ریزی جدی است.

اما در بروجرد 60 درصد مدارس فرسوده است، فضاهای آموزشی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و برخی از آن مدارس چند دهه قدمت دارند.


60 درصد مدارس بروجرد فرسوده است

محمد مهرافزون مدیر آموزش و پرورش بروجرد در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک گفت: بسیاری از مدارس بروجرد نیاز به نوسازی دارند اما در مجموع 60 درصد مدارس فرسوده شده و بیش از 70 درصد فضاهای مدارس نیاز به نوسازی دارند. بازسازی شده است.”

وی افزود: مدارس فرسوده در سطح شهر و روستا وجود دارد. هم از ظرفیت موسسات خیریه و هم از اعتبارات دولتی برای نوسازی مدارس برای اجرای برخی پروژه های مشارکتی استفاده می شود، اما نوسازی یا نوسازی مدارس مستلزم هزینه های زیادی است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با تاکید بر لزوم اجرای پروژه های نیمه وقت گفت: برخی از این پروژه ها قدمت 9 ساله و درصد پیشرفت بالایی دارند که باید در اسرع وقت تکمیل و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی افزود: بر اثر سیل در سال 98 برخی از مدارس آسیب دیدند و حتی عایق رطوبتی یا گرمایش برخی از مدارس نیز با مشکل مواجه شده است که رفع این مشکل نیازمند اعتبار است.

مهرافزون گفت: در حال حاضر سه پروژه خیریه نیمه تمام در بروجرد وجود دارد که باید با مشارکت خیران و افزایش اعتبارات این طرح تکمیل شود.


38a4663f c009 4334 bdd0 1611cb8ced08 خبر خاکستری


۲ هزار و ۳۴۴ مدرسه ناپایدار در لرستان وجود دارد

امیر گفوری نژاد مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: هم اکنون 20 پروژه در شهرستان بروجرد در قالب 80 کلاس درس یا زیربنای یک میلیون و 562 هزار و 538 متر مربع با اعتبار بالغ بر 50 میلیارد تن در دست ساخت است.

وی افزود: در نیمه اول امسال یک مدرسه ششم ابتدایی در روستای گنجینه، یک مدرسه دو کلاسه در روستای گشله، یک مدرسه یک کلاسه در روستای خان امیر بروجرد، یک مدرسه ششم- مدرسه کلاسه حضرت زینب(س) اشترینان مدرسه سه کلاسه روستای تودهزن مدرسه سه کلاسه روستایی دهریز.

مدیرعامل نوسازی لرستان گفت: ۲ هزار و ۳۴۴ کلاس درس ناپایدار در سطح استان وجود دارد که ۵۵۶ کلاس درس نیاز به نوسازی دارند و برای نوسازی این تعداد مدرسه یک میلیارد و ۸۶۵ میلیون تن اعتبار نیاز است.

وی افزود: از پایان سال 98 تاکنون 104 مدرسه در قالب 521 کلاس درس تخریب شده در استان بازسازی شده است.

غفوری نژاد بیان می کند: در ابتدای سال 83 که آمار اقشار مخرب استان تهیه شد، 5 هزار و 767 کلاس درس تخریبی در استان وجود داشت و در این 18 سال تعداد کلاس های درس مربوط به خیران و اعتبارات دولتی بالغ بر 2 هزار کلاس بود. کاهش یافته است.


d34b6f2c 1a40 445b 8771 e72c0fb8090d خبر خاکستری

مدیر کل نوسازی مدرسه لرستان خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح تخریب و بازسازی 3423 کلاس درس بازسازی شده که از پایان سال 98 تاکنون 521 کلاس درس در مدت دو سال ساخته شده و در مجموع 15 درصد تعداد کل مدارس در این 17 سال است.

وی گفت: در دو سال اخیر به طور متوسط ​​260 کلاس درس بازسازی شده و امسال 107 مدرسه در قالب 328 کلاس درس ساخته و تحویل داده شده است.

به گزارش سفیرافلاک، در ساماندهی مدارس فرسوده که موضوعی مهم است، رفع زحمات کارکنان و خیران نیازمند تلاش جدی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید