ستاد امر به معروف: 3 نفر در یزد به اتهام ضرب و شتم همسر و دختر شهید ضمن منع سوء نیت دستگیر شدند.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با اعلام این خبر افزود: سه نفر متجاوز به حریم باغ دولت آباد یزد همسر و دختر شهید امر به معروف و نهی از منکر را مورد ضرب و شتم قرار دادند. توسط پلیس دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

این حادثه ناگوار در شب اول فروردین 1402 زمانی که تعدادی از خواهران عامر به دلایل خوب و بد در آن مکان مستقر بودند و زمانی که همسر شهید سید قاسم سمیه زرگر به زنی تذکر محترمانه داد، رخ داد. حرمتی که نقض می شود، نقض می شود این شخص و اطرافیانش محترم هستند.

بعدها که خانم زینب جعفری که یکی از خواهران امیرمحروف و سفیران کشور امیرمحروف و فرزند شهید علی جعفری است از همسر شهید زرگر دفاع کرد، مردم چادر او را کشیدند. او را از سرش بیرون آورد و او را در مقابل چشمان پسرش کشت.

با وقوع این حادثه ناگوار بلافاصله مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در محل حاضر شدند و پیگیری قضایی و قانونی موضوع را بر عهده گرفتند. جلسه قضایی برای آنها در دادگاه عمومی و انقلاب تشکیل می شود که بازپرس شعبه ویژه امربه معروف و نهی منکر در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام ابوذر صانعی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در خصوص این حادثه گفت: مقامات عالی استان با اینکه این هتک حرمت را محکوم می کنند، پیگیر برخورد قانونی با ضاربان این دو امر به معروف و نهی از منکر هستند. شیطانی و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد نیز با ابراز تاسف از این اتفاق حمایت خود را از امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه فرماندهی امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در برخورد با هنجارشکنان جدی است، گفت: گروه های مردمی نیز به شدت نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند اما به احترام این ایام و با توصیه ستاد اعلام کردند که تجمع نمی کنند، بلکه با جدیت مطالبه و از مسئولان استانی می خواهند که با متجاوزان به عفاف و حجاب برخورد کنند.

باید بگویم؛ هر سه متهم در حال حاضر در بازداشت هستند.

بر اساس ماده 9 قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر، اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند مانعی برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر ایجاد کنند. ایجاد هر نوع ممانعت و ممانعتی که در قانون جرم شناخته شود، علاوه بر مجازات مقرر، موجب مجازات حبس یا جزای نقدی درجه هفت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید