سخنگوی وزارت امور خارجه: ممکن است شاهد دور جدیدی از مذاکرات باشیم

سخنگوی وزارت امور خارجه: ممکن است شاهد دور جدیدی از مذاکرات باشیم

روز جدید عصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پس از تبادل پیام هایی که در هفته های اخیر صورت گرفت و بررسی متون پیشنهادی، این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک بتوانیم به یک توافق برسیم. نتیجه گیری در مورد زمان مذاکرات برای از سرگیری برجام و احتمالاً شاهدی دور.» مذاکرات جدیدی باشید.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات وین گفت: ایران همواره خلاق و در روند مذاکرات حضور داشته است. ما روند مذاکرات را منطقی و معقول برای دستیابی به منافع جامع، پایدار و تضمین کننده منافع ایران در چارچوب برجام به ویژه منافع اقتصادی ایران می دانیم.

وی افزود: در روزهای اخیر پیام هایی رد و بدل شده و آقای بورل متنی را بر اساس مذاکرات گذشته پیشنهاد داده و طرفین آن را دریافت کرده اند و ایران نیز این پیشنهادها را دریافت کرده است. طرف ایرانی متن و پیشنهادات را به دقت بررسی و نقطه نظرات خود را ارائه کرد. شاهد تحرکات احزاب دیگر نیز بودیم.

وی گفت: گفتگوی تفصیلی رئیس جمهور فرانسه با رئیس جمهور کشورمان بخشی از مسائل ناشی از این پرونده بود. طرف فرانسوی تلاش می‌کند تا دیدگاه‌ها را با هم هماهنگ کند و برخی از مقامات از جمله وزرای امور خارجه تلاش کرده و در گفت‌وگوی تلفنی با امیر عبدالخیان دیدگاه‌ها و ابتکاراتی را با هدف همگرایی دیدگاه‌ها مطرح کرده‌اند. ما به عنوان ایران از هر ابتکاری که به دستیابی به توافق کمک کند استقبال می کنیم و همیشه پاسخ مثبت داده ایم. ما همیشه خلاق و منعطف بوده ایم و پای میز مذاکره حاضر بوده ایم.

کنعانی بیان کرد: پس از تبادل پیام هایی که در هفته های اخیر صورت گرفت و بررسی متون پیشنهادی، این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک بتوانیم در مورد زمان مذاکرات به جمع بندی برسیم و احتمالا شاهد مذاکرات جدیدی باشیم. دور مذاکرات باید تاکید کنم که این امر کاملاً به اراده طرف مقابل به ویژه طرف آمریکایی برای نشان دادن تمایل خود برای دستیابی به یک توافق منطقی و پایدار و پرهیز از طرح موضوعات بی ربط بستگی دارد.

کنعانی گفت: ایران دستیابی به توافق را راهبردی جدی می داند و نگاهی به مذاکرات تاکتیکی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید