سرباز سابق نیروی دریایی آمریکا در اوکراین کشته شد

ساعت: 10:49
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923469

نیروی دریایی ایالات متحده از مرگ یک SEAL سابق در اوکراین خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیروی دریایی ایالات متحده از مرگ یک SEAL سابق در اوکراین خبر داد.

به گزارش سی ان ان، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که دانیل دبلیو سویفت که حدود چهار سال پیش ارتش آمریکا را ترک کرد و از اپراتورهای ویژه کلاس یک بود، چهارشنبه گذشته در اوکراین کشته شد.

نیروی دریایی ایالات متحده ادامه داد و خاطرنشان کرد که نظامی سابق آمریکایی در 11 مارس 2019 ارتش ایالات متحده را ترک کرد.

به گزارش سی ان ان، وزارت امور خارجه آمریکا مرگ اخیر یک شهروند آمریکایی در جنگ علیه روسیه در اوکراین را تایید کرد، اما جزئیاتی درباره شرایط مرگ او ارائه نکرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما با خانواده وی در تماس هستیم و همه کمک های کنسولی ممکن را ارائه می دهیم. به دلیل احترام به حریم خصوصی خانواده در این زمان سخت، دیگر چیزی برای گفتن نداریم.»

طبق گزارش ها، سوئیفت در سال 2005 به نیروی دریایی ایالات متحده پیوست، آموزش نیروی دریایی ایالات متحده SEAL را در سال 2006 به پایان رساند و در جنگ های عراق و افغانستان خدمت کرد.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین در ماه مارس گذشته، کشورهای غربی، به ویژه آمریکا، با افزایش فشار تحریم ها علیه روسیه و تامین تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین، بر آتش آن جنگ افزوده اند.

گزارش های منتشر شده نشان می دهد که ایالات متحده از فوریه گذشته (مارس 1400) که جنگ با حمله نظامی روسیه آغاز شد، 26.7 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید