سرعت و سبقت عامل اصلی تصادفات در معابر خلوت تهران

پلیس راهور:

وضعیت ترافیک پایتخت به دلیل خلوتی معابر و افزایش سرعت رانندگان در خطر تصادف قرار دارد. پلیس راهور با حضور در تمامی تقاطع‌ها و معابر، کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها را انجام می‌دهد. رانندگان نیز باید با سرعت مطمئنه و با رعایت قوانین تردد کنند تا از حوادث جلوگیری شود.


به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره وضعیت ترافیک پایتخت اظهار داشت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در روز پنج شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ به وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدای صبح توجه کرده است. این رصد نشان می‌دهد که معابر و بزرگراه‌های شهر تهران در حال حاضر خلوت هستند و افزایش سرعت توسط بعضی از رانندگان ممکن است باعث تصادفات شود.

سرهنگ شریفی بیان کرد: بعضی از رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر، قصد سرعت و سبقت غیرمجاز جهت سریع‌تر رسیدن یا انجام حرکات نمایشی داشته باشند. به این دسته از رانندگان توصیه می‌شود که به فریب خلوتی معابر نخورند، زیرا همواره حادثه در کمین است و سرعت بالا خطرناک است. بنابراین، با رعایت قانون، همواره با سرعت مناسب در معابر تردد کنند.

وی همچنین افزود: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمام تقاطع‌ها، معابر و میدان‌های شهر حضور دارند تا سرعت و سبقت خودروها را کنترل کنند. زیرا بعضی از رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر، سرعت خودرو را افزایش داده و به وقوع پیوستن حوادث و تصادفات ناخوشایند منجر شوند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در صورت خلوتی معابر، رانندگان باید از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کنند و با سرعت مطمئن و حتی کمتر از آن تردد کنند. این احتیاط همان سرعت است که در صورت وقوع حادثه، راننده قادر باشد خودروی خود را به موقع متوقف کرده و از برخورد جلوگیری کند.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید