یک سوم تصادفات ناشی از سرعت است/سرعت به طور مستقیم باعث تصادف می شود


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911306

معاونت عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در برنامه شهر ایمن گفت: سرعت غیرمجاز در هنگام رانندگی پدیده شومی است و علت بسیاری از تصادفات مستقیم و غیرمستقیم است چرا که تحقیقات نشان می دهد یک سوم تصادفات ناشی از سرعت غیرمجاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ محمد رزاقی معاون پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در برنامه شهر ایمن گفت: سرعت غیرمجاز پدیده شومی است و علت بسیاری از تصادفات مستقیم و غیرمستقیم است چرا که تحقیقات نشان می دهد یک سوم تصادفات ناشی از سرعت غیرمجاز است.

وی افزود: تحقیقات علمی نشان می دهد که در برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده در صورت مجاز بودن سرعت وسیله نقلیه (مثلاً 30 یا 40 کیلومتر – جاده های فرعی و شهری) احتمال مرگ عابر پیاده 5 است. درصد و اگر این سرعت به 45 کیلومتر برسد، احتمال مرگ عابر پیاده پنجاه درصد است و اگر این سرعت به هشتاد کیلومتر برسد، احتمال مرگ عابر پیاده نیز به صد درصد می رسد.

سرهنگ رزاقی تصریح کرد: بسیاری از مواقع سرعت به طور مستقیم باعث تصادف می شود مانند زمانی که راننده با سرعت غیر مجاز رانندگی می کند و تاخیر دارد تا خطر را دیر ببیند و احساس کند و واکنش راننده به موقع انجام نمی شود و نمی تواند به موقع وسیله نقلیه خود را متوقف کند. کنترل و منجر به تصادف شود.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: علاوه بر این گاهی سرعت غیرمجاز به طور مستقیم باعث تصادف می شود، یعنی راننده به موقع خطر را احساس نمی کند و عابران را به موقع نمی بیند یا با وسیله نقلیه ای که متوقف شده است برخورد می کند. در بعضی مواقع سرعت زیاد باعث واژگونی می شود.

وی بیان کرد: علاوه بر تخلفاتی مانند انحراف نامناسب، رعایت نکردن حق تقدم، تخطی از سرعت مطمئنه راننده موجب تشدید تصادفات می شود، در صورتی که رانندگان در حین رانندگی از سرعت معقول و مجاز برخوردار باشند، حداقل خسارت کافی خواهد بود اما متاسفانه ، برخی از رانندگان مانند سرعت غیرمجاز سرعت مطمئنه و مجاز را رعایت نکرده و نکرده اند، تصادف به راحتی به یک تصادف شدید جراحت یا مرگ تبدیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید