سرقت؛ اولین مورد در پرونده های قضایی / رسیدگی به تغییر کاربری زمین های کشاورزی اولویت قوه قضائیه است

وی افزود: جنایات سرقت در درجه اول ، مواد مخدر جرم و اعتیاد در مرتبه دوم و جنایات خشونت شامل خشونت کلامی و جسمی ، توهین و توهین ، تهمت ، نزاع و درگیری سوم است که جرم محسوب می شوند. “اولویت کمی ذکر شده و بالاترین میزان جرم و جنایت را در جامعه دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم در استان قزوین گفت: «علاوه بر جرایم دارای اولویت کمی ، جنایات دارای اولویت کیفی نیز وجود دارد که عواقب آن می تواند منجر به سوء استفاده از برخی از جنایات سودآور و باعث بدبینی در نهادها شود. نمونه هایی از این جنایات شامل تغییر در استفاده از زمین های کشاورزی و باغی و تصرف غیرقانونی زمین های ملی است.

تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه های عمرانی از مصوبات قوه قضائیه به استان

فولیان گفت: “با توجه به محدودیت منابع و ناتوانی در تخصیص بودجه برای تعداد کل جنایات ، نیازی به برنامه ریزی برای پیشگیری در زمینه پیشگیری نداریم.”

وی با مقایسه موارد پیشگیری از وقوع جرم در سال جاری نسبت به سال گذشته اذعان داشت: با فعالیتهای پیشگیرانه و تلاشهای سازماندهی شده و برنامه ریزی شده ، شاهد کاهش سرعت رشد جرایم اولویت دار نسبت به سالهای گذشته هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه به استان اذعان داشت: اگرچه انتقاداتی از حضور وی وجود داشت اما این سفر برنامه ریزی شده بود و مسائل اصلی استان در جلسه هیات مدیره مورد بحث قرار گرفت.

پرونده هفتسنگان در دست بررسی است

فولیان یادآور شد: سفر رئیس قوه قضائیه از استان بسیار غم انگیز بود. با توجه به اینکه قوه قضائیه با محدودیت هایی در زمینه کار و فضای فیزیکی مواجه است ، در این سفر تأییدیه های خوبی انجام شد و بودجه مناسبی برای تکمیل پروژه های عمرانی و نیروی انسانی کافی در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به رسیدگی به پرونده هفت سنگان اذعان داشت: این پرونده در دست بررسی است و حکم اولیه آن در دادگاه بدوی صادر و در دست بررسی است ؛ البته در مورد قطعیت رای نهایی نمی توان اظهار نظر کرد. ..

معاون پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه استان قزوین گفت: پرونده در مراحل پایانی خود قرار دارد و هر زمان که نظر آن نهایی شد ، قانون این اختیار را دارد که مردم را در جریان وضعیت خود قرار دهد.

فولیان در پایان گفت: “زیرا رسیدگی به پرونده هفتسنگان تصمیم جدی مقامات استانی است. ما در این مورد قوانین دادگاه را می پذیریم و اعمال می کنیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید