سرقت۶۰ میلیاردی از کیف پول دیجیتال یک شهروند اصفهانی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد؛

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فردی که قصد سرقت کیف پول ارز دیجیتال از یکی از شهروندان را داشت دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان سرقت کیف پول ارز دیجیتال وی به ارزش 60 میلیارد ریال، پرونده ای در پلیس فتا استان اصفهان تشکیل و موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پس از بررسی های به عمل آمده سرنخ هایی مبنی بر حضور متهم در یکی از شهرستان های استان اصفهان دریافت کردند و پس از کسب اطلاعات و هماهنگی با مراجع قضایی در عملیاتی منسجم و موثر، وی را دستگیر و به اداره پلیس آگاهی منتقل کردند. پلیس ولایت فتح

این افسر پلیس به این جنایت اعتراف کرد و گفت: شاکی با توجه به اینکه آشنایی چندانی با حوزه ارزهای رمزپایه نداشت، از من خواست تا برای وی کیف پول ارز دیجیتال نصب کنم و حساب کاربری ایجاد کنم و به همین دلیل از آنجایی که به تمام اطلاعات وی دسترسی داشتم. پسوردها وسوسه شد کل موجودی کیف پول را که 60 میلیارد بود خالی کردم و فرار کردم.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به تسلیم متهم به مقام قضایی گفت: ارزهای رمزنگاری شده نیز مانند سایر حوزه ها نیازمند دانش خاصی است و با وجود آگاهی کامل، هرگز اطلاعات کیف پول خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا با استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir مشکلات سایبری خود را برطرف کنند و با مرکز اورژانس سایبری 096380.



آیا این خبر مفید بود؟