سرمایه گذاری توکن فرای 12 ماهه با بازده منفی 65 درصد

بازار سرمایه در دولت قبل با تدابیر و راهکارهایی روبه‌رو شد که در افکار عمومی به این بازار مراجعه کرد، سپس فعالان بازار به یکباره روندی صعودی داشتند و به تدریج عموم مردم وارد این بازار شدند که برخی از آن‌ها نیز مطلع و آگاه شدند. بازار نداشت .

پس از حضور مردم در بازار و فروش وجوه دولتی، وعده های بورسی دولت رنگ می بازد و قله های فتح شده یکی پس از دیگری از بین می رود تا رفته رفته سرمایه های مردم آب شود و مردم عادی با زیان 60 روبه رو شوند. تا 70 درصد

کار به جایی رسید که یکی از وعده های کاندیداهای ریاست جمهوری ساماندهی و رونق بورس بود که مالباختگان بورس به آن امید بسته بودند. در آن زمان بازار با دو مقوله روبرو بود یکی سقوط سهام و دیگری ماهیت نقدینگی بازار که از بین رفته بود و صف های فروش یکی پس از دیگری سنگین می شد.

دولت جدید که یکی از شعارهایش رونق بازار سرمایه بود، در این چند ماه فعالیت خود به اقدامات زیربنایی پرداخت و در وهله اول توانست نقدینگی بازار را به بازار بازگرداند و در دوره هایی. بازار با رشد همراه بود، اما در نهایت برنامه ها باقی ماندند او برای رشد بازار ننشسته و بازار همچنان روزهای قرمز را پشت سر می گذارد.

از میان شرکت های اصفهانی حاضر در بورس و فرابورس، ذوب آهن اصفهان که با نماد ذوب در بازار فعال است؛ بازده سرمایه گذاری آن طی دوازده ماه گذشته به منفی 39 درصد رسیده است و ذوب روی اصفهان که با نماد تیک تیک فروی معامله می شود طی یک سال گذشته بازدهی منفی 65 درصدی داشته است.

سیمان اصفهان که یکی دیگر از اعضای فعال بازار سرمایه با نماد صصافها است، شرایط متفاوتی داشته و در سه ماه اخیر علیرغم افت قیمت سهم، بازدهی مثبت 69 درصدی را به همراه داشته است. ، که می توان به این موضوع نسبت داد. از جمله دلایل این رشد می توان به تغییرات قیمت سیمان، انتظارات تورمی برای قیمت آن، اثرات احتمالی قطع برق و گزارش های این شرکت اشاره کرد.

شپنا که نماد پالایش نفت اصفهان است شرایط بهتری نسبت به بازار دارد و سرمایه گذاری برای خرید سهام این شرکت برای بازه زمانی یک، سه و دوازده ماهه به ترتیب مثبت 6، 16 و 42 است.

اکنون با توجه به شرایط بازار اکثر نمادهای بازار با افت قیمت مواجه هستند و خرید از رونق کمتری برخوردار است و اگر شرایط به همین منوال پیش برود در پایان هفته جاری یا اواخر هفته آینده رخ می دهد. هفته

اما با نگاهی از رو به جلو، بسیاری بر این باورند که با توجه به گزارش های خوب بسیاری از شرکت ها و همچنین اصلاح قیمت بسیاری از سهام، بازار به تدریج از این نقاط به سمت رشد متمایل شده است، البته باید دید روند بازار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید