سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری برای افزایش کیفیت تولید گازوئیل


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909722

وزیر نفت به سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری برای ارتقای کیفیت تولید گازوئیل اشاره کرد و گفت: به سمت تولید بنزین و گازوئیل یورو 5 پیش می رویم.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به سمت تولید بنزین و گازوئیل یورو 5 می رویم که 700 میلیون دلار برای بهبود کیفیت تولید گازوئیل سرمایه گذاری شده است به طوری که می توان گفت به هر کدام 15 دلار دادیم. میلیون متر مکعب گاز بیشتر به صنایع در روز می رسد.

اوجی همچنین با اشاره به اینکه 30 درصد مصرف گاز در صنعت فولاد داریم که خبر خوبی است، گفت: پروژه های ارتقای کیفی پالایشگاه ها نیز برای مصرف سوخت شناسایی و مدیریت می شود.

به گفته وزیر نفت؛ به مردم قول می دهم در هفته های آینده اولین بهبود کیفی مصرف سوخت را در یکی از پالایشگاه های کشور به میزان 16 میلیون لیتر گازوئیل خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه تفاهم نامه ای به ارزش نزدیک به 40 میلیارد دلار با گازپروم که یکی از بزرگترین شرکت های جهان است امضا کرده ایم، گفت: همچنین توسعه میادین و خطوط انتقال گاز برای صادرات را در دستور کار داریم. و در این زمینه با روسیه توافق داریم و حدود 4 میلیارد دلار بسته شده است.

وزیر نفت به مناسبت ساخت مجتمع های LNG در کشور اظهار داشت: با ذخیره نزدیک به 34 هزار میلیارد مترمکعب یا یک تریلیون مترمکعب، نداشتن LNG درست نبود.

به گفته اوجی؛ خوشبختانه با تفاهم نامه و قراردادهای منعقد شده با شرکت گازپروم همه این موارد را در دستور کار داریم و با جدیت در حال رصد است.

وزیر نفت در خصوص اینکه سوآپ محصول را آغاز کرده ایم، گفت: بحث سوآپ گاز را هم دنبال می کنیم و امیدواریم زمستان امسال عملیاتی شود.

دیدگاهتان را بنویسید