سرمربی بعدی بارسلونا چه کسی خواهد بود؟ گزینه هایی را برای جانشینی رونالد کومان در نظر بگیرید

سرمربی بعدی بارسلونا چه کسی خواهد بود؟  گزینه های جانشین رونالد کومان را در نظر بگیرید

وضعیت تیم فوتبال بارسلونا به حدی وحشتناک شد که پس از شکست مقابل رایووایکانو، مدیران باشگاه اجازه ندادند تا شب به صبح برسد و دستور اخراج رونالد کومان را صادر کردند. حالا کار سرمربی هلندی در بارسلونا به پایان رسیده و قدم بعدی انتخاب مربی برای جانشینی اوست. گزینه های متعددی روی میز مدیران قرار دارد که می توان گفت با اختلاف ژاوی گزینه اول بارسلونا است. رسانه های مختلف نام 6 نوع ارثی کومان را ذکر می کنند و شرایط آنها را بررسی می کنیم.

ژاوی
گزارش ها حاکی از علاقه خوان لاپورتا به واگذاری هدایت بارسلونا به ژاوی است. حتی برخی رسانه ها مدعی هستند لاپورتا مذاکره با ژاوی را آغاز کرده است. اسطوره بارسلونا علاقه زیادی به بازگشت به باشگاه مورد علاقه خود دارد، اما او می خواهد این اتفاق در زمان مناسب رخ دهد. او در حال حاضر سرمربی السد است و باشگاه قطری باید با ژاوی برای رفتن به بارسلونا موافقت کند. ژاوی و بارسلونا بی تاب هستند و حالا السد مانده است. ژاوی هفت جام در قطر کسب کرده است، اما شروع دوران حرفه ای او در بارسلونا کمی خطرناک خواهد بود. شاید یک گواردیولا جدید در راه باشد.

روبرتو مارتینز
روبرتو مارتینونز چند هفته پیش به عنوان یکی از جانشینان خود انتخاب شد، زمانی که گمانه زنی ها مبنی بر برکناری رونالد کومان وجود داشت. سرمربی فعلی بلژیک این تیم را به سطح خوبی رسانده است و آنها پس از مدت ها اولین تیم رنکینگ فیفا هستند. اما بازیکن سابق ویگان اسپانیا برای نشستن روی نیمکت بارسلونا مشکل دارد. اول اینکه او تا پایان جام جهانی 2022 با فدراسیون فوتبال بلژیک قرارداد دارد و بعید است که آزاد شود. دوم اینکه او سابقه بازی در تیم های کوچکی مانند سوانسی، ویگان و اورتون را دارد و تجربه حضور در لالیگا را ندارد.

آنتونیو کونته
این پیروزی در کنار یوونتوس، اینتر و چلسی، سرمربی بیکاری مانند آنتونیو کونته را به اولین انتخاب برای مربیگری تیم های بزرگ و حتی ثروتمند تبدیل کرد. از بارسلونا و منچستریونایتد تا نیوکاسل با مالک عربستان. اگرچه کونته آزاد است و می تواند تیم جدیدی برای خود انتخاب کند، اما همیشه مربی سخت گیر بوده و با مدیران باشگاهش مشکل داشته است. دلیل جدایی او از اینتر فروش ستاره های این تیم بود. آیا کونته رهبری بارسلونا را که کمتر از همیشه درخشان خواهد بود، خواهد پذیرفت؟ بعید است.

آندره آ پیرلو
از رونالد کومان تا آندره آ پیرلو؟ وقتی پیرلو از یوونتوس اخراج شد، دیگر هدایت تیم را بر عهده نداشت. او با انتخابی اشتباه ناگهان سرمربی یوونتوس شد و تیمش وضعیت خوبی نداشت. او قهرمانی سری آ را از دست داد و جام ایتالیا تنها شادی هواداران یوونتوس بود. شاید تنها ویژگی خاص پیرلو این باشد که سبک یوهان کرایف الهام بخش او برای مربیگری بود. بعید است هوادارانی که با کومان کنار نمی آمدند، حالا مربی بی تجربه و تا حد زیادی شکست خورده مانند پیرلو را در راس تیمش بپذیرند.

متاسفم
هلندی دیگه؟ بر کسی پوشیده نیست که اریک تانهاچ مربی بسیار موفقی در آژاکس بود که هم استعدادهای بزرگ و هم تاکتیک های قابل قبولی را پرورش داد. بسیاری نیز معتقدند که او مربی خوبی برای بارسلونا خواهد بود. منچستریونایتد نیز پس از او قرار دارد اما با حضور تانهاخ و انتخاب هلندی به جای هلندی، شاید این موضوع تغییر چندانی نکند. در هر صورت تنهایی نمی تواند خیلی زود تغییر کند و نیاز به فرصت دارد.

مارسلو گیاردو
گزینه ای که شاید غیرمنتظره تر از آندره آ پیرلو بود، اما او مربی موفقی بود. مارسلو گیاردو از سال 2014 هدایت ریورپلاته را برعهده دارد و 12 جام را در کارنامه خود دارد، اما علیرغم دوران مربیگری خود، آمریکای جنوبی را ترک نکرده است. او مربی سابق اروگوئه ای است و در پاری سن ژرمن و موناکو بازی می کند. شاید گویاردو گزینه خوبی برای بارسلونا باشد، اما حضور او نیاز به رضایت باشگاه آرژانتینی ریورپلاته برای آزادی سرمربی موفق خود نیز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید