سرنوشت بزرگترین بدهی تاریخ استقلال پیچیده بود

سرنوشت بزرگترین بدهی تاریخ استقلال پیچیده بود

اگرچه استقلالی ها این روزها برای دیدار مقابل ذوب آچان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر تمرین می کنند اما مشکلات مالی این باشگاه پابرجاست و بازیکنان از شرایط فعلی گلایه دارند. مهم ترین بدهی باشگاه استقلال علاوه بر مطالبات مالی بازیکنان و کادر فنی استقلال به پرونده استراماچونی برمی گردد. باشگاه استقلال زمان زیادی برای پرداخت پول نزدیک به 100 میلیارد تومان ندارد.

در این شرایط محمد سرشتداری مشاور مدیرعامل باشگاه استقلال در گفت و گو با خبر سیما توضیحاتی را ارائه کرد. وی گفت: این بزرگترین بدهی تاریخ باشگاه استقلال است. باشگاه استقلال تاکنون چنین مواردی نداشته است. باشگاه های دیگر و فدراسیون چنین پروژه هایی داشتند اما دولت کمک کرد و این مشکل حل شد.

مشاور مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که آیا دولت کمک خاصی در این زمینه کرده است، گفت: هنوز خیر و اتفاقی نیفتاده است. همه کادرفنی باشگاه استقلال چند ماه سخت را پشت سر گذاشتند. هر روز و هر شب نامه می نوشتیم و تماس می گرفتیم اما باشگاه استقلال به عنوان پرافتخارترین باشگاه ایرانی در آسیا با این مشکل مواجه شد.

سراشتری در خصوص اینکه آیا راه حل دیگری برای حل مشکل استراماچونی وجود دارد یا خیر، گفت: آقای آهوان و همراه اول و مسئولان مربوطه لطف می کنند و فردا اولین جلسه را برگزار می کنند. باید دید اسپانسر خوب گذشته باشگاه استقلال چه تصمیمی خواهد گرفت. امید ما این است که بدهی هنگفت گذشته را پرداخت کنیم و برای مجوز حرفه ای باشگاه های آسیایی اقدام کنیم. به موازات آن به موارد دیگری نیز می پردازیم و امیدواریم یکی از این موارد به نتیجه برسد.

سراشداری با توجه به اینکه تنها 4 روز برای پرداخت این بدهی باقی مانده است، تاکید کرد: بله، خودمان تایمر تنظیم کردیم. ما هر کاری ممکن است انجام خواهیم داد. نمی شود تمام آمار مدیران قبلی را به یک نفر داد و انتظار داشت در 5 ماه حضورش تمام بدهی ها را پرداخت کند. با این حال باشگاه استقلال ظرفیت درآمدزایی را دارد. تبلیغات محیطی ما هم مشکلاتی داشت. حتی برخی از بازیکنان 0 درصد پول گرفته بودند و ما این مشکل را حل کردیم تا به نقطه تعیین کننده برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد مشکل حل شود، گفت: امیدواریم این اتفاق بیفتد و تمام شود. ما خیلی امیدوار هستیم، اما نمی توانم درصد را بگویم. همراه اول و آقای اخوان الطاف خیلی به استقلال وفادار بودند و اسپانسر باشگاه بودند.

مشاور مدیرعامل استقلال درباره احتمال حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا اضافه کرد: انشالله این اتفاق نمی افتد و باید هر طور شده دل هواداران را خوشحال کنیم. ما به آن فکر نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید