سرنوشت غم انگیز خریداران خودرو از سامانه یکپارچه در انتظار دور دوم متقاضیان است

سرنوشت غم انگیز خریداران خودرو از سامانه یکپارچه در انتظار دور دوم متقاضیان است

دور دوم فروش محصولات برند خودرو از طریق سامانه یکپارچه با حضور چهار خودروساز شامل سایپا و سه خودروساز خصوصی کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور آغاز شد. نکته حائز اهمیت در رابطه با این طرح فروش خودرو، بلاتکلیفی قیمت برخی محصولات خودروسازی سایپا و همچنین جنگ خودروسازان خصوصی و شورای رقابت برای تعیین قیمت کارخانه ای محصولات مونتاژی است.

اعلام قیمت پژو 207 با موتور TU3 شوک بزرگی را برای ثبت نام کنندگان این خودرو در دور اول فروش محصولات شرکت های خودروسازی با استفاده از مکانیزم دم ایجاد کرد. به احتمال زیاد شوکی که به خریداران این عضو جدید خانواده پژو 207 وارد شد، در دور جدید عرضه محصولات به خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه، منتظر خریداران برخی خودروها نیز باشد.

خودروهای ایران دیروز قیمت کارخانه پژو 207 با موتور TU3 را اعلام کرد. بر اساس اعلام این خودروساز، متقاضیان این خودرو باید 323 میلیون و 800 هزار تومان به حساب ایران خودرو واریز کنند.

بررسی محصولات خودروسازی سایپا در دور دوم فروش محصولات خودروساز بدون قرعه کشی نیز نشان می دهد خودروهایی مانند شاهین گیربکس اتوماتیک، اطلس، ساینا GX، ساینا مدل GX با گیربکس اتوماتیک، ساینا مدل GX دوگانه سوز و کوییک جی ایکس. هنوز ارزیابی نشده اند؛ بنابراین به نظر می رسد اعلام قیمت کارخانه ای این خودروها باعث سرگیجه مشتاقانی که برای تصاحب این خودروها ثبت نام کرده اند نیز شود.

همانطور که ایران خودرو اعلام کرد، قیمت گذاری پژو 207 با موتور TU3 توسط اعضای شورای رقابت انجام شد و این خودروساز تنها مستندات تولید خود را برای این عضو جدید خانواده پژو 207 به نشانی شورای رقابت ارسال کرد. برای تعیین قیمت

قیمت اعلامی پژو 207 با موتور TU3 زمانی عجیبتر می شود که این خودرو با وجود موتور ضعیف، بیش از پنج میلیون تومان از پژو 207 فرمان برقی، گیربکس دستی و موتور TU5 گرانتر باشد. این در حالی است که ثبت نام کنندگان پژو 207 با موتور TU3 با تصور اینکه ایران خودرو موتور پژو 206 را روی این خودرو قرار می دهد، انتظار قیمت بسیار کمتری برای آن نسبت به سایر اعضای خانواده پژو 207 داشتند.

به نظر می رسد اعضای هیئت مدیره مسابقات اتومبیل رانی بیشتر به قیمت خودروهای قبلی توجه می کنند تا گزینه های قیمت گذاری. در زمان تعیین قیمت به خودروسازان اجازه می دهند تا درصد مشخصی را به قیمت های قبلی اضافه کنند. اما خودروهای جدیدی که قبلا قیمت گذاری نشده اند، قیمت بسیار بالاتری نسبت به محصولات قدیمی در همان کلاس دارند.

همچنین خریداران محصولات خودروی سایپا در دور دوم که برای خودروهای جدید بدون قیمت ثبت نام کرده اند، نگران هستند که سیستم قیمت گذاری مشابه پژو 207 با موتور TU3 برای خودرویی که ثبت نام کرده اند تکرار شود و اعضای مسابقه هیئت مدیره باید قیمت این خودروها را با آپشن ها در نظر بگیرد هیچ تناسبی ندارد.

از این رو، متقاضیانی که در گیربکس اتوماتیک شاهین، اطلس، ساینا GX، مدل گیربکس اتوماتیک ساینا GX، مدل دوگانه سوز ساینا GX و کوئیک GX به همراه متقاضیان خرید محصولات تولیدی خودروسازان خصوصی (به دلیل اختلاف بین رقابت) ثبت نام کرده اند. شورا و مدیران خودروسازان خصوصی) تا روز اعلام قیمت نهایی خودروهای مذکور، نگران هستند که خودروهای انتخابی آنها با چه قیمتی فاکتور شود. این کاندیداها نگرانند که به سرنوشت غم انگیز خریداران پژو 207 با موتور TU3 دچار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید