سعی بر این است روش‌های جایگزین حبس به کاهش جمعیت زندان‌ها کمک کند

وی تصریح کرد: استان اردبیل 2 سال متوالی در کاهش جمعیت کیفری رتبه اول کشور را دارد.

رئیس سازمان زندان ها و حراست گفت: برخی از جرایم و مجرمان شناسایی شده و منجر به مجازات های جایگزین حبس مورد توجه قرار گرفته است تا جمعیت کیفری و زندان های استان افزایش پیدا نکند.

محمدی افزود: همزمان با بازدید رئیس قوه قضائیه سعی کردیم در شهرستان مشگین شهر بمانیم تا در جریان مشکلات و نارسایی های دستگاه قضایی استان باشیم و در جلسه شورای قضایی استان هر مطرح شد و مطالبات مردم این منطقه بیان شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید به سمت کاهش پرونده ها و ارجاع آنها به هیأت های حل اختلاف و تقویت سازش حرکت کنیم تا آسیب ها و نگرانی ها در این زمینه برطرف شود.

محمدی افزود: در این سفر با حضور شورای عالی قضایی استان تلاش کردیم تا 50 نفر از محکومان مستحق از دوستی های قانونی با کمک خیرین بهره مند شوند تا از زندان های استان آزاد شوند.

وی گفت: همچنین در این سفر مقرر شد 500 بسته معیشتی مناسب تهیه و در اختیار خانواده های نیازمند و مستحق زندانیان قرار گیرد تا بخشی از مشکلات این خانواده ها مرتفع شود.

رئیس سازمان زندانها وی تدابیر امنیتی سیاست سازمان زندان های کشور را برای کاهش جمعیت کیفری و بهبود فرآیندها در حوزه زندان ها اعلام کرد و ادامه داد: تلاش داریم با استفاده از روش های نوین و جایگزین حبس به بهبود امور و کاهش جمعیت کیفری کمک کنیم.